Bla bla bla...

Nu blir det nog lite babbel om lite allt möjligt. Har egentligen inget vettigt att skriva tror jag. Det blir lite om snö i alla fall. I torsdagsmorse när jag vek upp persiennerna lite blev jag helt till mig! Det var vitt ute!!! Typ helt vitt och dessutom snöade det fortfarande. Såhär såg det ut! Titta, den här gången var till och med gräset täckt! När jag var ut en sväng knarrade det under fötterna. Ljuvligt!


När jag vaknade upp igår hörde jag ett svagt smatter mot fönsterblecket. "Hoppas, hoppas, hoppas att det är snön som är väldigt hård... hoppas det haglar" tänkte jag. Vinklade upp persiennerna och fick til min fasa se mörkt grå asfalt ligga på marken helt plaskblöt. "Usch!" När det regnar på packad snö blir det väldigt halt sålänge snön är kvar under. Det tror jag att fler än jag kände på väg till skolan. Jag tror att jag åkte skridskor mer än jag gick till skolan!

Kanske ska dra lite snabbt hur veckan har sett ut. Det kanske kan förklara varför jag inte skrivit något här på ett tag...
Måndag:   Tenta, handla, middagt, läsa, cellgrupp, sov
Tisdag:     Föreläsning 8.15-16.15, middag, kör, sov
Onsdag:   Föreläsning 8.15-9.45, kollade upp lite om praktiken, föreläsning 13.00-16.15, middag, sydde lite, sov
Torsdag:  Sovmorgon, sydde och grejade ett bra tag, ut en sväng, middag, massagekurs 17-22, sov
Fredag:    Föreläsning 8.15-11.45, lunch, sydde, middag, massagekurs 17-22, diskade, sov
Lördag:   Massagekurs 8.30-14.30, planerade låtrepertoar, middag, bloggande, planera helkroppsmassage

Schemat har varit ganska fullt denna vecka men jag har hunnit med lite sömnad, kul kul!! Såhär långt har jag kommit nu ungefär. Vi får väl se hur det blir. Skulle behöva nåt kantband eller nåt innan jag är helt klar... eller mer tyg så att jag kan sy ihop överdelen med en till likadan bit och få en snygg ringning. Jag skulle ju kunna sy ihop överdelen med kjoldelen, men det känns som att det är lättare att göra klart överdelen först. Det är lättare att jobba med mindre tyg i maskinen. Jag kan ju faktiskt fålla kjolen först och se till att det är rätt mått i midjan så att det bara är att nåla och sy ihop över och underdel när det är dags! Det kanske blir kvällens projekt efter att jag har planerat den helkroppsmassage jag ska göra ímorgon. Vi har en timma på oss och det ska bli spännande att se om man lyckas hålla tiden på ett ungefär eller hur det blir...

Hmm... Jag tror jag tappade inspirationen att skriva nu...

Jo, jag ser en lapp som ligger här på skrivbordet bland allt annat bråte. En lapp som jag skrev när jag gjorde morotssoppan som finns på bild i ett tidigare inlägg. Jag räknade nämligen ut vad det kostade. Jag antog att det var ganska billig mat men ville ha riktiga siffror.
Jag använde 0,298 kg potatis á 6.90/kg, vidare 0.335 kg morötter á 3.90/kg och slutligen en bit palsernacka för 3.22 kr. Detta blir ca 6.68 kr. Ganska billigt men då tillkommer en buljongtärning och en dl grädde. Om man tar bort grädden som ju egentligen bara är lyx, blir slutpriset ungefär 10 kronor enligt mina beräkningar. För fyra portioner! Då kan man ju lyxa med lite grädde och ändå få en väldigt billig middag. Fast det är klart att om man vill äta bröd till så drar det ju iväg! =) Nej, men allvarligt talat så brukar jag inte räkna på vad middagen kostar... Jag gjorde det bara nu för att det var så billiga morötter på slemmis (=ica). Ganska intressant, eller hur?!

Grattis till svägran som fyller år idag. Hurra hurra hurra hurra!! Ballonger till dig. Inte så snygga men dock ballonger!! Se och njut! Hoppas din kväll blir helkul! Kuligt att snackas lite!
Tack för det och för att du är du!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hejdu! Vi var egentligen på väg att lägga oss men jag råkade se att din blogg hade uppdaterats. Då vaknade mamma genast till liv och ville läsa! Linda läste också... pappa håller på att slockna framför TV:n tror jag. Kul att läsa om din vecka, här snöade det i e.m, helt vitt på backen men nu är det 0.4 grader, så det töar väl säkert bort tills imorrn. Men just nu knarrar det fint under skorna. Vi har varit på Invito och käkat kombinerad farsdags- och fördelsedagsmiddag, en liten överraskning från mig till pappa och Linda =) Sen har vi såsat framför TV:n resten av kvällen, Daniel dök även förbi en sväng, han sover hos lillebror. Hörs!

2007-11-11 @ 00:09:10
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Linda

Å, ett nytt inlägg! Alltid lika kul å läsa vad som händer där uppe i norr! Tusen tack för samtalet och för de visst fina ballongerna! Du är härlig min söta svägra! Vi har vitt idag också, även om knarret har bytts mot plaskande. Hoppas det gick bra för dej med masserandet idag, är säker på att ditt "offer" fick en härlig timme! Snart ny vecka, både Jonas och jag har utbildning på onsdag, han i Skellefteå och jag här i Umeå. Blir spännande! Ha en skön vecka, hoppas tentandet har lugnat ner sej lite. Stor kram!

2007-11-11 @ 18:08:14
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0