Skavsår och snart o-okokt potatis

Kom till skolan strax efter åtta idag och där fick jag veta att biblioteket stängde klockan 12. Typiskt... vart skulle jag då sitta efter 12? Det ordnade sig utan större problem och jag gick från skolan vid tre. Skalade två potatisar och lät vattnet koka upp. Sen drog jag grytan av spisen och lät potatisarna ligga kvar i det varma vattnet med förhoppningen att de skulle vara färdiga att äta när jag kom hem från min promenad, men icke! Nej, här sitter jag och väntar på att pärerna ska koka klart. Skavsår fick jag också ja.. Hade ett par skor jag inte brukar ha så ofta och upptäckte att de inte var några bra promenadskor. Jag tror att jag har upptäckt det förut någon gång också. Jag tänkte att det nog bara skulle vara lite rött på hälsenan men när jag drog av mig socken var det till och med lite blod där... Hm, jag har nött ner skinnet lite. Dumt!

Har ni förresten tänkt på vad bra det är med bra fötter? Jag gick på en lite ojämn väg och fötterna vek sig inte en enda gång! Inte för att de brukar göra det men det är just det som är så häftigt. Först och främst sitter skelettet och stabiliserar fotleden till en viss del, runt den sitter ledkapseln, sen finns det ganska många ligament/ledband som håller ihop fotleden. Dessutom har vi ju en hel del muskler som drar från olika håll och gör att vi har balans i foten. Till sist får vi inte glömma alla nerver som förmedlar impulser fram och tillbaka i vår fräna kropp! Det är rätt häftigt att läsa om kroppen och hur den fungerar och är uppbyggd. Ibland kan jag bli förundrad över att min arm inte ramlar av!

Lite, lite kvar på potatisarna nu. Stoppade in biffarna i micron. Kan man förresten smörja en micro? Den gnisslar fruktansvärt!

Förresten så ska jag göra svägran stolt och säga att jag har lånat två Winnerbäckskivor av en kompis här! :) Kan du tänka dig?!

Nu ska jag se om jag har någon bild som inte har med nåt att göra men som ändå kan vara roligt. Det har varit lite dåligt med bilder på senaste eller vad säger du?

image51

Snart kommer vintern. Ska bara vänja mig vid kylan först. När ska/får man börja med vinterjacka och skor? Långkallingarna är för övrigt redan invigda för säsongen. :)

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Ja, visst är vår kropp fascinerade?? :)
Jag var också uppe med tuppen idag, men hopp om att få lite gjort ;) Och jag har både tvättat och pluggat ;) Är så trött på att plugga nu.. :S Men snart så är det över för denna gång :)
Kram ses kanske ikväll?

2007-11-02 @ 17:12:18
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Lisa

Det börjar nog bli dags för vinterskor och jacka nu. Långkalsonger har jag inte tagit på mig än, men jag bor ju på lite varmare breddgrader än dig. =P Men jag brukar vara ganska snabb med att få på mig dem jag med. Jag har skaffat en ganska lång kappa som går ner till knäna, så benen håller sig varma utan långkalsongerna ett tag till i alla fall. Kul att höra från dig. Man glömmer så lätt bort att hålla kontakten när det är så mycket annat med skola och sånt. Hoppas det går bra med studierna och så. Kramar!

2007-11-03 @ 20:14:28
URL: http://lisagidlund.blogg.se
Postat av: Linda

JAAA! Va glad jag blir...vilka skivor har du lånat och
viktigast av allt, vad tycker du om dem? Helt sanning det du skriver om fötterna. Det är verkligen så, ju mer man lär sej desto mindre förstår man. Människokroppen är helt otrolig! Det är riktigt spännande att lära sej så pass att man inser att man själv är ett mirakel. Stor kram på dej. Du har gjort mej stolt! :)

2007-11-04 @ 15:11:29
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0