Nervositet

Ja, usch, nu är jag nervös.
För något som kommer om tre veckor.
Examinationen...
Vad dumt egentligen att bli nervös för något så långt innan! Jag vill ju bara att det ska gå bra och i dagsläget har jag väl inte helt koll på allt och därför blir jag lite orolig för att jag inte ska hinna lära mig allt jag måste. Vi har en praktisk examination i ledundersökning där vi ska kunna undersökningsfynd, tester och behandling  för en del av de sjukdomar som kan drabba rörelseapparaten. Hugaligen! Fast det är väl ändå så att det nog kommer att gå bra när man väl är där. Det är vad jag önskar och hoppas  i alla fall!

image47Vad skönt att få skriva av sig lite! Inte för att det är så många som läser. Statistiken säger att det inte är så många som läser här. Inte för att det gör mig så mycket. Huvudsyftet med bloggen i nuläget är nog mest att jag ska kunna lägga ut bilder som mamma kan se! :)  Pappa också för den delen. Gillar er!!!
Bilden är tagen i vintras. Jag och Daniel var ute och gjorde spår i snön. :) Det var väldigt kallt den dagen, närmare 30 minus om jag inte minns fel. Åtminstone 25 minusgrader.

Tack mamma för att du hjälper mig med ord! Bladnerv. Det ska jag försöka att komma ihåg! Kan vara bra-att-ha-kunskap!

Nu ska jag nog gå och sova snart. Har varit hos några klasskompisar och tittat på idol och ätit marrängsviss. (Kan det vara så att marräng eventuellt stavas med ett r? Maräng? Nej, det ser för kort ut va? Du som läser fattar nog vad jag menar så då spelar det kanske mindre roll om jag stavar rätt.) Det var gott och trevligt! En kille, Daniel tror jag han hette, var grymt bra alltså! Han föddes nog på en scen.


Här är en bild från början av studietiden när jag satt med anatomin eller eventuellt fysiologin. Du ser ju vilket av synsätten som jag fyllt i en extra gång. Jag tror att det går lite lättare om man tänker så. Det blir lättare om man tror på sig själv, tror att man fixar grejer. Ska försöka med det om tre veckor. Min "mormor" (hon är inte min biologiska mormor, men är som en mormor för mig fastän jag inte kallar henne det.) Hon sa i alla fall att man inte får tänka: "tänk om det inte går". Man får bara tänka att det ska gå bra. Huvudet ska inte ens få en chans att tvivla. Det är visserligen lättare sagt än gjort, men jag tror ändå att det ligger lite i det. Kanhända att det blir jättejobbigt om det nu inte skulle gå vägen, men som sagt så får man ju enligt henne inte tänka så!

Tänk positivt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nämen hej!=) Så du ha hittat till bloggvärlden också=) Få ja en till blogg att läsa..kul
Hoppas allt är bra med dig:)
Nu ska jag återgå till mitt hemtentaskrivande...huvva..
Kram på dig

2007-10-06 @ 11:14:11
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Linda

Tjenare! Ja, tänkte lägga in dej tidigare, men då kom jag inte på din adress...sen glömde jag fråga Jonas. Tur du är en driftig kvinna! :) Nu äre gjort iaf!
Kan ju skicka några låtar med honom om du vill ha smakprov, har inte hört sååå många låtar av han på radion, han exponerar sej inte så mycket i media (typ inget!) Men senaste "om du lämnar mej nu" spelas rätt flitigt. Hans tidigare låtar är rätt annorlunda dock, eller det är väl snarare den senaste skivan som är annorlunda kanske. Snart kommer hela aronsson-klanen å hälsar på. KRAM!

2007-10-06 @ 12:33:50
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Elin

Hej!
Så roligt att du också har en blogg :)
Jag håller med dig om nervositeten.. Det känns lite i magen när man tänker på det! Och det känns som om en hel del hänger på det... Men du kan ju följa med om träna någon gång. Vi kan träna om de andra inte vill. Jag behöver nog massor.. Eller kanske lite av det teoretiska till SG också...
Ha en trevlig kväll med kompisarna! :)
Kram

2007-10-06 @ 16:11:12
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0