Babbel och en lista

Idag blev vi klara med ett grupparbete. Alltid skönt att få lämna in grejer som är klara. Nu är det bara tre kvar! Ett individuellt och två ytterligare grupparbeten. Men förhoppningsvis blir det lite roligt. Annars blir terminen som är kvar väldigt lång. Vi läser om belastningsergonomi nu och om arbetsplats och arbetsmiljö. Jag tycker det är rätt intressant. Lite krångligt men ändå kul! Det kanske är något jag ska satsa på? Vem vet? Jag kanske blir företagssjukgymnast när jag är färdig? Då får jag gå och gnälla på folk med "usel hållning". ;)

Just nu lyssnar jag på ett gammalt avsnitt av MNK (mammas nya kille) och njuter av pite-Patriks dialekt. När vi, jag å D å pappa, var i Piteå på konsert så fick vi höra lite pitemål! Så skönt dialekt! :)

I går sydde jag lite.. tyvärr tog jag inte något kort på slutresultatet vilket kanske var dumt. Nu är det försent eftersom grejen ligger inpackad och väntar på att hamna i en brevlåda på vidare färd. Ett skepp kommer lastat med en present!

Åh, jag åt stuvad potatis och korv idag. Det är så gott! och jag har kommit på att det blir krämigare och godare sås om man bottenreder. Eller det är liksom lättare att få såsen lagom tjock. Det dumma är bara att mjölkmat så gärna bränner fast i pannan. Vad ska man ha för gryta egentligen? Pappa, vad var det du sa att man skulle ha? Det var nåt med vilken metall det var väl?

Bara för att vara dryg ska jag fylla i en av alla dessa listor.

Vad heter du: Maria
Var bor du: Luleå
Trivs du där: Ja
Brukar du läsa horoskop: Ja, ibland... fast nu är det sällan jag läser någon tidning där det står med. Jag tror inte på vad som står men det kan vara lite kul att läsa ändå... bara för att se hur allmängiltigt det är.
Har du körkort: Jajjemän!
Favoritdjur: Katt tror jag nog
Antal kuddar i sängen: En som jag sover på och två som är prydnadskuddar
Äger du ett busskort: Ja, ett speciellt hollo-kort som finns här i Lule för de som är under 26. Mycket bra att ha, speciellt vintertid! Annars funkar ju cykeln.
Vad åt du till frukost: Fil med banan och flingor
Nästa mål i ditt liv: Oj, vilken fråga... Hm, gifta mig eller ta examen... Vi får väl se vad som kommer först! :)
Hur svarar du i mobilen: "Hej, det är Maria" till de flesta... "Hej"/"tjena"/"hallå" om det är någon jag känner väl.
Antal timmar sömn inatt: Sju timmar
Sov du ensam: Ja
Din hobby: Jag har äntligen kommit på en hobby! Jag gillar att sy och pyssla!
Vad är det för veckodag?: Ja, idag är det torsdag
Vad åt du senast: En gammal torr godis
Vem fick du sms av senast: Susanna
Vem ringde dig senast: Det var nog Daniel det
Godaste ölen du druckit: Jag har faktiskt aldrig druckit öl. Kanske smakat en droppe, men det är inget jag minns direkt...
Vilka hårfärger har du haft: Mest min egen. En period hade jag blonda slingor i håret
Vad såg du senast på TV: Hmm, jag minns inte. Det var för två veckor sedan. Jag minns inte vad det var för program.
Vad läser du för bok just nu: Förutom kurslitteratur läser jag en bok som heter Dykaren av Håkan Östlundh
Längd: Typ 162 cm
Skostorlek: 38-39
Hårfärg: Varken blond eller brun... har hört att det kallas cendré eller nåt.
Är du kär i någon: Ja, väldigt kär i min älskade Daniel
Vad gör du om ett år: Sitter och borde skriva på min C-uppsats men har istället fastnat i något annat spännande.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Närmare Daniel i så fall
Dricker du: Jo... men mest mjölk... alkohol håller jag mig borta från.
Vilken parfym använder du: Green Tea - Elisabeth Arden kan den kanske heta.
Vilka skor använder du: Lite olika... Jag varierar mellan vita, bruna och grå för tillfället.
Dagens klädsel: Jeans och en turkos huvtröja som det står fresh life på.

Nu ska jag göra något vettigt. Ringa mamma till exempel.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, pratade precis med en kund idag om belastningsergonomi, han undrade vad det var. Jag förklarade att det är bra att kunna räkna ut hur man belastar olika leder i olika kroppslägen, för att lättare se hur man kan minska felaktig belastning. Mitt exempel var en person som städar med krokig rygg jämfört med en person som städar med rak rygg. Hans slutsats var att städning, det låter man nån annan göra...då slipper man hålla på med belastningsergonomi, för det verkade krångligt. HAHA!

Har funderat på att inviga nått som heter fredagstankar i bloggen, man får lära sej så mycket roligt i mitt jobb :) Nu ska jag lägga mej. Stor kram!

2008-04-17 @ 22:57:34
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Linda

kan inte hålla fingrarna borta från din lista heller...*ler*

2008-04-17 @ 22:58:53
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Jonas

Bengt (programledaren för MNK, han som Katla brukar viska i örat) satt på samma plan som mig till Umeå, såg honom i gate'n. Kändispoäng till mig! =)

2008-04-18 @ 09:30:40
URL: http://www.kurry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0