Välkommen till världen!

Senaste inlägget var tillägnat Linda... Nu är det andra grejer på gång.

Det här inlägget är till lilla Ingrid!

Jojo, du kom som utlovat den 25:e. Punktlig tjej! Jag tror det är en bra egenskap. Du har nu spenderat ca 4½ timme i det fria. Hur är det Ingrid, känns det bra att ha lämnat mammas mage en gång för alla? Det är ett ganska stort steg du har tagit... liksom börjat en ny fas av ditt liv. Livet utanför...magen alltså. :) Men jag hoppas att du ändå får leva innesluten i kärlek resten av ditt liv. Hm, nu blir det här ju ett brev till dig.. men det kanske kan vara kul? Det kanske är svårt att förstå alla orden här.. Mamma kanske kan berätta på ditt språk så att du hänger med. Jag tycker i alla fall att det är grymt kul att du tittat fram! Grattis till dina föräldrar! Var snäll mot dem (fast busa får man ju göra förstås!). Och till sist. Jag ser fram emot att få träffa dig!

Förresten så kan jag tänka mig att det är lite ansträngande att födas. Kanske lite chockartat? Här kommer i alla fall en bit av en sång där texten är skriven av Katarina Nordström och Magnus Westerberg. Sov sött! Det ska jag göra strax.

Somna min vän
Vila här vännen min
Inget kan störa dig nu
Somna och dröm
Natten är varm och öm
Inget kan störa
drömmen är bara din.



Gud, ta hand om Ingrid och hennes föräldrar.
Håll även din vakande hand över min bror.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Så fint att höra att en liten Ingrid kommit till världen (särskilt när man känner sig ledsen för Jonas skull) Du får hälsa o gratta Ingrids föräldrar. Men som någon sagt "sorg och glädje går hand i hand".

2008-04-26 @ 13:18:21
Postat av: Mikaela

Hon får en massa pussar på sitt lena hår av en väldigt tårögd och glad mamma. Just nu ligger hon som en boll på mitt bröst och sover. Kärleken till henne är större än allt annat!

2008-04-30 @ 09:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0