Humor

Träffade en skön 88-årig man idag på praktiken, en med humor. Tänkte jag skulle delge er några dialoger från dagen.
88=mannen
M=mig själv

M: (i telefon) går det bra att vi kommer 15.00?
88: Hm, ja, men jag vet inte om jag orkar ta bort snön innan dess.
M: Nej, men det behövs inte alls!
88: Nej, nej...hmm.. det är ju skottår i år.
M: Jaså?
88: Ja, det är ju så mycket snö!


88: ... sen har jag ju kärlkramp och då tar jag dessa tabletter. Ja, det är ju rena dynamiten.
M: haha, ja (och tänker på att det är nitroglycerin i kärlkrampsmedicin)
88: Mjo, ja, annars kan man kalla dem för smällkarameller!


88: berättar en historia om att hans barn mindes en vinter med mycket snö när de körde fast med bilen. Dock hade han rättat barnet eftersom han inte hade kört fast utan det fanns en annan förklaring.
M: Ditt minne är det inget fel på!
88: Nej, men Gustav den andre Adolf hade ännu bättre minne.
M: Jaså?
88: Ja, hans minne firar vi än idag!


När pappa och jag var och handlade efter arbetsdagens slut kom jag att tänka på den här 88-åringen och började skratta mitt inne på coop! Han var så rolig! Hoppas ni också fått er ett gott skratt nu!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Visst var det bra att jag påminde dig om att blogga! Nu fick jag mig ett gott skratt! Det var rolig gubbe det där! =D

2008-12-05 @ 07:10:52
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Marie

Ja det var en väldigt vitsig gubbe det där! :)

2008-12-07 @ 09:10:32
Postat av: Linda

den där gubben är möjligtvis inte mentor till daniel?? jag anar vissa likheter i humorn...hehe! =)

2008-12-08 @ 17:36:19
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Elin & Tipp

Nu hittade jag hit igen.. Tappade bort adressen när min dator kraschade.. Men bättre sen än aldrig.. Och så läste jag detta inlägg, och det är ju så roligt att jag bara måste kommentera ;) Visst är det underbart med patienter, vissa förgyller verkligen ens tillvaro :)



Kram!

2009-01-10 @ 18:25:52
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0