Mitt hem, en sanitär olägenhet?

Usch, det kändes sunkigt när jag kom hem från cellgruppen igårkväll. Hade inte diskat bort middagen, inte ens blötlagt tallriken och det låg salladsrester kvar på bänken sen jag hackade den. Ugnsformen som det var spolat vatten i stod kvar och täckte för hela diskhon vilket har lett till att all disk som borde ligga nere i diskhon ligger bredvid på bänken.. Usch! Dammigt är det här också. Vilken snuskmaja jag är! Men det är ju mest bara jag som måste stå ut med det och det funkar... Det som inte dödar det härdar som man så fint säger...

Var bara tvungen att kolla upp lite om sanitär olägenhet... Enligt Hälsoskyddslagen där det står om hur det ska vara på t.ex. skola och dagis mm. står det att läsa följande: "Med sanitär olägenhet avses enligt 1 § andra stycket HL en störning som kan vara skadlig för människors hälsa och som inte är ringa eller helt tillfällig." Så mitt hem kanske inte är en sanitär olägenhet riktigt än. Men det är ju i alla fall en lägenhet!! :)

Nu har jag nyss kommit hem från praktiken. Har fått vara med på en protesutprovning idag. Spännande! Och damen som fick den blev så glad över att få stå på två ben. Ögonen lyste! :) Dagen har annars gått hur fort som helst och jag har faktiskt inte varit speciellt trött idag. Blev trött på bussen hem och nu sitter jag här och väntar på att morotssoppan ska koka upp. Tänkte jag kkunde uppdatera lite här samtidigt. Mamma hade visst varit in och kollat men här händer det ju inte så mycket! Inte så ofta i alla fall. :)

Nu har jag inte mer att skriva om för tillfället tror jag. Jo, just det. Sommarjobbet är nog i princip säkrat nu. Skönt. Måste kolla lite den här veckan bara. Sen ska jag ringa upp igen och bestämma nåt definitivt. Det blir samma som förra sommaren. Hemtjänsten. Det var ganska roligt jobb faktiskt! Lite stressigt men helt ok.

Åh, jag skulle kunna ta ledigt en vecka nu och bara sitta och pyssla hela dagarna. Det vore grymt soft! Det är inte det att praktiken är tråkig eller så, men jag har några projekt på G nu som jag är taggad på att greja med, men det går sakta och jag har lite andra aktiviteter på kvällarna. Oj, vilken toklång mening det där blev. Men äh, jag ids inte formulera om den. Ska ta fram storsleven och röra lite i soppgrytan!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Grattis till "i princip säkrat sommarjobb".Kul, kul. Ser fram emot att så småningom se något av dina pysselprojekt. Såg en kul grej på en blogg eller i en tidning (kommer inte ihåg vilket). Hon hade gjort likadant som du med de rödvitrutiga handdukarna och som extra kul detalj hade hon sytt på fickor.

2008-02-05 @ 21:13:56
Postat av: Linda

måste också gratulera till sommarjobbet, kära "kollega" :) haha...lägenhet...den va ju nästan rolig..tur det va du å inte daniel som skrev det, då hade den inte varit rolig ;)
Hade ni trevligt i helgen? Pysselprojekt låter spännande...du får uppdatera oss med ord och bild senare...*leR*
Stor kram!

2008-02-06 @ 19:21:06
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0