Oj vad det händer mycket!

Ja, har på bloggen händer det inte så mycket, men av det kan man ju dra slutsatsen att jag har annat som jag pysslar med! Det var vad mamma sa i alla fall och det stämmer nog ganska bra. Bara för det kommer en liten uppdatering nu. Nu har jag gjort mina fem första praktikveckor på Sunderby sjukhus och det har varit hur bra veckor som helst. Jag har lärt mig en hel del, framför allt patientbemötande. Och vilka patienter sen! Helt underbara! De flesta blir glada när man kommer, vissa rynkar lite bekymrat på pannan när man säger att det är dags för träning men än har jag inte behövt haft så stora övertalningskampanjer. :)
Ikväll har jag bakat en sockerkaka till avslutningsfredagsfikat. Hoppas bara att den inte sjunker ihop och blir stenhård. Man vet ju aldrig när man bakar glutenfritt!

 På söndag drar jag nordväst... Gällivare here I come! Då blir det praktik på medicinavdelningen och på strokeavdelningen. Känns lite spännande... läskigt spännande men även lite nyfiket spännande. Allt är spännande. Praktiken, om jag ska lyckas packa för fem veckor, hur jag ska bo, om jag kommer ha dötrist eller om jag kommer gilla stället ganska bra... och så vidare. Jag tror nog att det bli ganska bra. Hoppas bara att jag får en bra handledare. Det tror jag nästan har störst betydelse för hur praktiken blir. Och hoppas att tjejerna som varit där innan inte haft samma handledare... känns som att det finns risk att bli jämförd då även om det kanske inte är tillåtet.

Blablabla... och Grattis på namnsdagen alla som heter Maria! Jag har blivit ihågkommen av flera stycken. Har till och med fått ett par presenter från mor å bror! :) Tack!

Nej, nu ska jag packa pluggpapper och titta på vilka böcker jag behöver ha med mig. Lite hjärt- och strokeföreläsningar ska jag nog dra med i alla fall! *suck* Jag gillar verkligen inte att packa. Kan inte någon göra det åt mig och göra det bra dessutom?

Var på skolan efter "jobbet" för att skriva ut lite från studentwebben men då ville inte sidan funka... Så typiskt. Jag får försöka imoron istället... då blir det mer packning också. Hur ska jag kunna bära alla väskor? Jag tänkte ju försöka få med brädan också. Eller är det överdrivet att släpa med den? Hur ofta kommer jag åka? Är det då bättre att hyra då? Hade ju ändå varit roligt att testa skidor en sväng... Åh!  Det får bli morgondagens problem...

Det var något mer jag hade tänkt skriva här, men det kommer jag inte på nu. Jo, jag hade nog tänkt varna för dålig uppdatering. Man vet ju aldrig hur det blir med bloggande från Gällivare. Jag ska minsann försöka uppdatera er lite, men man vet aldrig. Händer det något nämnvärt så får ni veta det!

image129

Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Ja, hihi. Det var modigt. ;)
Nu har jag också bakat min kaka. ;) Funderar på om man ska skära upp den eller inte! Alla dessa funderingar!!
Och packningen! Jag har samma problem här. :S Eller nästan i alla fall... Vet INTE vad som ska tryckas ner i väskan... :S Men vi vinner nog till slut. ;)
Ses i morgon! Bright an early . ;)
Kram!

2008-02-28 @ 20:49:16
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0