Sammanfattning av Gällivare hittills.

Nu har första dagen på sjukhuset gått. Hur har det gått då? Jo, ganska bra måste jag säga. Handledaren verkar okej. Inte lika pratglad som Helene men det är väl dumt att jämföra antar jag. Jag har fått vara med och titta på ett vattengympapass och följt med till en del patienter. Jag är nu på medicinavdelningen och där ligger patieter med alla möjliga olika sjukdomar. Ganska spännande faktiskt. Idag var det en massa sjukgymnaster borta så min handledare fick täcka upp lite för några så vi var och sprang på lite andra avdelningar också.

Nu sitter jag på biblioteket. Träffade en snäll biblotekarie och har nu fixat lånekort här. Det tog ungeför 20 minuter att gå hit från där jag bor så det var ju inte långt direkt. Det såg längre ut på kartan. När jag spanat in detta ställe klart ska jag fortsätta utforska Gällivare. Jag har läst att de har en pizzeria som gör glutenfri pizza. Dit ska jag!!! Kanske inte idag, men innan jag åker härifrån ska jag ha ätit en pizza där.

På fredag kommer Daniel hit! :) Det blir fint.

Förresten kanske jag ska skriva lite om boendet. Det är en enplansvilla som tidigare varit demensboende. Alla rum är kala och det ekar överallt. Jag tror det hade varit lite mer hemtrevlig med lite tyger och lite mjukare möbler. Annars är det helt okej. Just nu bor vi fyra stycken i huset men det finns plats för fem till. En kille som bor där är läkarstudent och gör praktik på samma avdelning som mig så vi morsade på varandra på sjukhuset idag. :) Det bor även en tjej i huset, mitt emot mitt rum, som också läser till läkare men henne har jag inte pratat så mycket med. Sen bor det en pensionerad dam där också. Hon bor där när hon är och hälsar på folk och vintern i Gällivare, annars bor hon på Gotland. Skönt liv ändå!

Hm, nu har jag nog inte mer att skriva. Ska kolla mailen innan någon behöver denna dator.
Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Skönt att det är OK med dej. Hoppas du får fina praktikveckor och att du även hinner njuta av ett vintrigt landskap. Boendet kanske inte va det mysigaste, du får väl hänga allt "tygigt" framme på stolar, dörrar o.d. istället för att gömma det i garderoben. Även en klädhög kan ju bidra till att det ser mer bebott ut och det dämpar väl ekot lite iallafall. Kram.

2008-03-03 @ 18:49:10
Postat av: Elin & Tipp

Så skönt att allt är bra. :) Underbart! Mitt är också ok, men har inte träffat så många patienter som jag skulle vilja. :( Du vet ju att jag blir lite otålig. :P Jag vill ha massor att göra hela tiden. ;) Men jag får väl behandla lite innan min tid här är över. ;)

Jag har inte orkat blogga än... Tänkte titta lite på nåt arbete nu (hoppas det går bättre än sist!!), sen kanske. :P Men då blir det väl tvn istället. ;)

Här har det snöat/haglat idag! Så nu är det vitt även i skåne... Fast kanske inte så länge... :P

Kram!

2008-03-04 @ 20:12:22
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0