Jag var där och hörde dem på riktigt!

Nu borde jag gå hem och fixa middag men jag tänkte först skriva lite här. Lena Edenbrink har skrivit i Norrbottens-Kuriren om konserten med the Real Group. Snudd på perfekt var rukriken, och jag kan bara hålla med! Det var verkligen så grymt bra! Fem personer på scenen med en mikrofon var. Det var allt.. Men vilket ljud! Jag var helt salig hela konserten! Satt och log som en galning! D blev nästan lite avis tror jag.. ;) Nej, men allvarligt talat så var de så otroligt duktiga.

De sjöng en sång som hette Göta (fast med färöiskt ö) och under den sången höll jag andan. Det var så mäktigt att sitta där på första rad och fyllas av deras toner och jag var livrädd att förstöra något. Jag tänkte att om jag sitter helt stilla och tyst så kanske, kanske, kanske att låten fortsätter i evighet! Tyvärr gjorde den inte det, men vi fick höra mycket annat bra efter den. Bland annat ett klassiskt stycke av Mozart... (eller var det Beethoven?) arrangerat i olika musikstilar. Det var Mozart på alla sätt du kan tänka dig! De gjorde tempoväxlingar som var så klockrena att man tappade hakan och ändrade dynamik så... ja, jag vet inte vad! Just nu håller de på med ett projekt med låtar arrangerade för dem och symfoniorkester och Mozartarret var ett smakprov på det. Och jag vill smaka mer! Nu blir det till att hålla utkik efter fler konserter med the Real Group!

En otroligt imponerande sak var att en av tjejerna som sjöng hade sitt första framträdande med gruppen den 5 april i år! (enligt en kompis som lusläst gruppens hemsida). I västerbottenskuriren berömde en av medlemmarna henne för att på tre övningar lärt sig repertoaren till en konsert på 80 minuter! Är inte det imponerande så vet jag inte! Det var som att hon alltid hade sjungit i the Real Group, så klockrent!

Ja, jag vet inte vad jag ska säga mer. Det var helt otroligt fantastiskt bra! Snudd på perfekt! Jag var totalt överlycklig efter konserten. Inte för att den var slut utan för att den varit så sjukt bra! Om du inte sett dem måste du göra det! Jag vill göra det igen!! 


Kommentarer
Postat av: Linda

jag känner att jag måste! JAG MÅSTE!!

2008-05-21 @ 18:54:39
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Lina

satt och log när jag läste ditt inlägg. Dina känslor verkligen hoppar ut genom texten till läsaren :D verkar ha varit grymt!!

2008-05-21 @ 19:58:47
URL: http://linarutgersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0