Måndagsspänning!

Jo, här händer det grejer. Först ringer pappa och berättar om en liten incident hemma. Ajdå, ojdå!
Under tiden vi pratar börjar det pipa lite konstigt... som på lite distans, inte så högt, men ändå ihärdigt liksom... Brandlarmet? Jag öppnade dörren och jo, brandlarmet!! Jaha, vad är nu detta? På med skorna, jackan i handen och ut genom nödutgången, med pappa i luren. Det verkar otroligt lugnt i hela huset. Några fler kommer ut och passar på att röka. Några kommer ut lite slött efter en stund när de har upptäckt att brandlarmet ljuder... de hade haft musik och inte hört på en gång. (Bra brandlarm? Som om man skulle vakna av det mitt i natten?)

Ja, till slut kom brandmännen och då hade ryktet spridit sig att det bara var en välgrillad kyckling och inte eld... Brandisarna gick runt huset ett varv och sa sedan att vi kunde gå in om vi ville. Efter ett tag lyckades de stänga av oljudet och plötsligt så var spänningen över. Alla kunde återgå till sitt studentkorridorsliv och fortsätta sin helt normala måndagskväll.




Kommentarer
Postat av: Jonas

Vardagsdramatik! =)

Du kanske ska sätta upp en egen brandvarnare i lägenheten?!

2008-09-30 @ 09:36:36
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Linda

Vi har celebert besök av "pappa" just nu faktiskt, vi väntar allihopa på att potatisen ska koka klart. Verkligen vardagsdramatik! Min vardagsdramatik är tack å lov äntligen slut, ikväll fick jag min älskade mobilladdare så livet har precis återvänt! :) Massa kramar på dej!

2008-09-30 @ 18:20:39
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Magda.

Tjenare!



Så det kan gå om man grillar kycklingen lite väl mycket ;)

Själv har jag gjort mig lite hösmysmarmelad idag, och turen var på min sida... Inget brandlarm!

Är det du som kommenterat kontor´s inlägget på min blogg?! Har som två fina Maria/or (du o en till) som lämnar kommentarer ibland och jag vet aldrig vem av er det är ;)



Nu är det snart dags för mig att fylla år, men jag har ingen aning om hur jag ska göra med firande eller inte..

Men kan vi inte göra så, att du o danne ringer när ni är i umeå. Så får jag bjuda in er då!

Men visst sjutton, blir de nå firande om ett par helger så är ni ju så klart enormt välkomna då =)



Kram Magda.

2008-10-03 @ 14:42:08
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0