Har'u nå tuggummi?

Var med några av klasskompisarna och tittade på hockey... frivilligt. Fast jag var bara där för sällskapets skull. Kan säga att jag inte tittade många minuter på matchen. Såg i alla fall båda mål och ett som var nära men det var nog också allt. Lyssnade på Per Svartvadets sköna öviks-dialekt också. :) Kändes som hemma! Vi fick ett äkta sällskapsresancitat också. Har en kille i klassen från Hudiksvall som alltid har tuggummi i fickan. En småländs tjej blev sugen på tuggummi och frågade efter ett sådant på småländskt vis; "Har du TUGGummi?" varpå han svarar: "Va? tugGUMMI?" :) Riktigt roligt!

På väg hem kände jag inte för att gå in direkt så jag tog en extra promenadsväng. En kortis bara men det var skönt. Det stannade en bil och frågade efter vänortsvägen 2... Jag tänkte så det knakade men kom inte på var det låg. Gissade på ett ställe och pekade dit. Tyvärr ledde jag dem fel insåg jag efter att ha kollat upp adressen på eniro. Jag hoppas de kommer rätt tillslut. Mannen hade en mobil så det löser sig nog.

För övrigt närmar sig påsken och jag ser fram emot att få komma hem och se mammas och pappas renoveringsverk. De är så flitiga och jobbar på. Det blir så fint hemma i huset. Längtar tills jag och D också får göra fint tillsammans. Annars jobbar Elin och jag på med examensarbetet. Vi skriver om olika sjukgymnastiska behandlingsmetoder vid skuldersmärta. Tror det kan bli ett intressant arbete faktiskt. Det känns så nu. Det känns även som att bröllopet närmar sig och vi pysslar på med lite ditt och datt nu och då. :) Till exempel var vi senast i helgen och tittade på ringar. Inte lätt alltså. Vi har så härliga familjer och vänner som hjälper oss också! Det uppskattas verkligen!

Nu är det kvällning. Förresten så var himlen så vacker ikväll. Halvmåne och stjärnor som lyste från en småmolnig fluffmolnshimmel. Och jag har inte blivit lurad än. ...tror jag. Kram!

Kommentarer
Postat av: Lina

va fint att du har nedräkning till bröllopet...skulle man någon gång fundera på tid kvar så är det ju bara å kika in å inse att ajajaj nu är det dags att lägga på ett kol ;) kram kram till söta fina maria!!

2009-04-03 @ 00:11:50
URL: http://linarutgersson.blogspot.com
Postat av: Camilla

kan tänka mig att det inte är lätt att välja ringar...men det ordnar sig nog==)



Hoppas vi hinner ses nåt i påsk, vi kommer hem!=)



Kram kram

2009-04-03 @ 10:52:22
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Yngve o pappa

Nice to see you active. Jag säger bara coola ner dä ska va gött o leva annars kan dä kvetta spring inte runt o vela...... gött gött gött o leva..... slutslamsat för den här gången. Välkommen hem ha en bra helg kram pappa.

2009-04-03 @ 18:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0