Helgen som gått.

Den har verkligen varit skön! Det var så mycket i skolan förra veckan och även före dess men den här helgen blev verkligen ett andningshål. Mamma, Jonas och Linda har varit här och vi har haft det så bra! I fredags pluggade jag och Elin fram till lunch. Sedan gick jag hem och åt lunch, röjde lite här och torkade golvet. Mest för att golvsovarna inte skulle få allvarliga lungkomplikationer av allt damm. :) Sedan fick jag ganska mycket pluggat innan gästerna dök upp vid halv nio (tror jag det var). När de kom blev det lite fika och prat innan läggdags.

Igår sov vi nog till halv elva nästan. Då blev det i princip hotellfrukost. Gröt, fil och flingor, mackor, ägg, ost, te... Det enda som fattades var juicen, fast den fixade vi tills idag! Sedan drog vi ned på stan och gick runt i galleriorna. Jag fyndade en vas för 20:- som hade kostat 79:- tidigare. Inte illa! Vädret däremot var riktigt ruggigt och blåsigt även om det inte var så många minusgrader. På väg hem handlade vi en massa. Mamma skämde bort mig en massa. Så snällt! "Du handlar, mamma betalar." Så nu ekar det inte så högt i frys och kyl längre! :) Innan vi var hemma var klockan 15 och vi var jättehungriga. Det blev en macka i väntan på att fixa middagen. Linda och jag spelade kort, mamma grejade med maten och Jonas formaterade om min dator. Efter maten var det dags för melodifestival som följdes av varsin semla! Mums!

Idag sov vi inte riktigt lika länge men ändå så att det räknas som sovmorgon! :) Hotellfrukost där vi bredde mackor till den stundande utflykten. Vi hade nämligen planerat att ge oss ut på isbanan här i Luleå. Här kan ni se en karta. Vädret var bättre idag. Lite gråmulet men inte alls lika blåsigt som igår. Det var riktigt skönt att promenera där. Matsäcken slank ner väldigt snabbt eftersom vi satte oss på fel sida om vindskyddet. Det gjorde att vi tappade själva grejen med vindskydd och våra uppvärmda kroppar blev snabbt kalla. Efter lite drygt två timmar var vi tillbaka vid bilen. Då hade vi gått från norra till södra hamn och gjort en avstickare till Gråsjälören. Hem för en stunds softande och matlagning. Sedan var det dags för mina kära att bege sig söderut igen. Efter det har jag utforskat min "nya" dator. Tack snälla storebror! Allt verkar fungera bra. Nu ska jag ta mig igenom en artikel eller två innan det är tillåtet att lägga sig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dej, en mycket skön helg. Soft och helt utan stress...så ska det va! Kul å se att datorn funkar...det borde göra jonas glad också :)

Massor med kramar!!!

2009-02-22 @ 21:24:16
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0