Lättnad.

Nu har alla fjärilar landat.
Nu har mina inre organ hittat sin plats.
Nu har friden kommit hem igen.
Och nu har jag klarat av examenspatienten.

Den stora skräcken från termin ett för många. Min oro började komma förra veckan när jag fick veta datumet för examinationen. Men jag har alltså klarat det!! Helt galet bra! Och så otroligt skönt att slippa gruva sig mer. Själva tillställningen såg ut som så att jag fick träffa sjukgymnasten som skulle vara med och hon visade mig till deras konferensrum. Där fick jag veta namnet på patienten och att hon hade besvär i nacken. Sedan lämnades jag ifred en timme för att planera min undersökning. Efter en timme träffade jag patienten och hade timme två på mig för undersökning. Då var sjukgymnasten och examinatorn med. Timme tre satt jag själv och funderade på bedömning och behandling som jag sedan redovisade för sjukgymnast och examinator. Och de bedömde att jag gjort en godkänd prestation! Jag är så nöjd. Hade det funnits G+ hade jag fått det... inte så långt från VG vilket ju förstås känns uppmuntrande! Nu känner jag sådan otrolig lättnad. Jag tror bara att jag har andats in hittills den här veckan. Har tagit större och större andetag och blåst upp mig som en ballong, men nu! Äntligen, kan jag andas ut. Och oj, vad jag andas. Tänk om jag kunde ha andats ut igår. Vad mycket skönare det hade varit att genomföra examinationen då. En fråga jag ställer mig är varför jag alltid gör saker 500 gånger svårare och omöjligare än de faktiskt är. Nog för att man kan tycka att spänning i vardagen är bra, men ibland blir det onödigt mycket spännande.

Tack för att ni tror på mig, och tack för allt stöd!!

Kommentarer
Postat av: Lina och Maria

vi visste väl att du skulle klara det!! du är ju bäst :D kram

2009-01-21 @ 20:18:35
Postat av: Camilla

Härligt Maria!! Du är duktig=) Massor av kramar från mig

2009-01-21 @ 20:29:30
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Elin & Tipp

Grattis i massor :) Jag visste att du skulle klara det :)

Kram!!

2009-01-21 @ 22:15:13
URL: http://elinochtipp.5min.se
Postat av: Elin & Tipp

Grattis!! Jag visste du skulle klara det!! :) Stort grattis!! Och nu är det bara att ta steget ut i termin 6 ;)

Kram!!

2009-01-21 @ 22:19:25
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0