Naturen är skön!

Solen är skön tycker många. Jag också. Men jag gillar den bättre när den är på väg upp eller ner, än när den gassar för fullt från en klarblå himmel. I går var jag på en liten promenad ner till en is som ligger vid något sorts fågelreservat. Jag hade tänkt ta kort på den vackra himlen men den var inte riktigt där vid isen som jag trodde. Dessutom
hade solen gått ned lite väl mycket. Jag kom mig inte ut tidigare igår. I alla fall så blev det två bilder som visar lite av himlens eld. På vägen tillbaka gjorde jag en liten naturspårning till Elin och Tipp men jag vet inte om de sett den. Jag har inte sagt något, men risken är väl att de läser om den här. Hade ju varit kul om de hittade den, annars får jag väl berätta om den på måndag kanske. Gårdagen bestod annars av eget plugg. På kvällen bakade jag kakor att ta med som tack när jag skulle återförenas med mina adopterade blommor som Erica tagit hand om under min praktik. Vaddå adopterade blommor? Jo, när Andreas, en tidigare Lulestudent, flyttade så fick jag överta två av hans blommor och de är så vackra i mitt fönster!

Idag har det varit en pluggdag. Klev upp vid halv åtta och var ganska pigg faktiskt. Lyssnade på "ring så spelar vi" där Lasse Berghagen var prao för dagen. Okej, jag vet att man "borde" lyssna på typ P3 och kliva upp tidigast tio när man är 22... men jag tycker det är ganska trevligt att lyssna på P4 på lördagar. Först ring så spelar vi och sen melodikrysset. Jag tror att det är mer en vana som känns lite "hemma" och "mamma" snarare än att jag tycker att det är världens bästa program. När jag var liten var det inte helt ovanligt att mamma bakade eller pysslade med något annat i köket på lördagförmiddag och då lyssnade hon oftast på P4. Så för mig är det en känsla som är väldigt mycket "hemma". Mysigt! Hm, tillbaka till dagen. Under lunchen hade jag planerat att ta en promenad men eftersom jag letade efter ett borttappat papper så blev det lite snålt med tid. Hade ändå tjugo minuter och när jag kom ut så såg jag himlen. Som ett skott rusade jag in igen och hämtade kameran. Himlen var så otroooligt vacker! Snacka om eld! Det var helt galet rött och trädtopparna blev som kontrast helt svarta. Bilderna är inte så bra men den översta visar ganska bra ungefär hur ljust/mörkt det var ute och den nedersta visar den eldiga rödfärgen ganska bra. Nog skrivet. Mer en annan dag. Kram!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ohh! Jag gillar den andra och fjärde bilden bäst! Synd att solupp/ner-gångarna varar så kort... och idag var det molnigt här, så jag fick aldrig se solen. Det är helt okey att lyssna på Melodikrysset fast man är 22 =) Jag brukar lyssna på 70/80-talsmusik på "Play Radio UK", vilket kanske inte känns så "26år" precis =)

Vad är en naturspårning?

2009-01-10 @ 22:51:13
URL: http://blog.kurry.se
Postat av: Elin & Tipp

Hm... ja, nu läste jag detta, så nu blir vi allt nyfikna på vad det var för spår som du la till oss :P Tyvärr så tvivlar jag på att jag hinner med att "springa i skogen" i morgon... Men vi får väl se :P



Kram och godnatt :)

2009-01-10 @ 23:36:45
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0