"Tussar"

Här är alltså det färdiga resultatet! Grå och svarta. Hade tänkt få till en fin detaljbild på mitt improviserade hälsteg men lyckades inte så bra med kameran. Mamma får nog ta ett bättre. Hon kan nog det där med hur man ställer in ljuset. Det var nämligen svårt att få till en skarp bild med lagom mycket ljus när jag tog på det svarta garnet. Bilderna nedan ser väl ungefär likadana ut. Vet inte om någon är bättre än den andra så jag lägger ut båda så får ni avgöra själva! Som lite kuriosa så har den där Zara-påsen som syns blivit min stickpåse. Där har jag nu lite garn och stickor. Tyvärr har jag inget stickprojekt på gång. Än. =) Men jag är rätt sugen på att sticka mig en mössa av något slag. En chockrosa som passar till min vårjacka!


Frågan är om det blir något mer stickat just nu. För tillfället har jag en jeanskjol i tankarna. Har lite jeansspill här under skrivbordet som nog skulle räcka. Problemet är bara att jag gör alla projekt så besvärliga. Så här kan mina tankar gå.
"Ja! Jag kan sy en jeanskjol! ... Kanske med en liten tygkant som sticker ut längst ner... Bara två raka stycken och en dragkedja i sidan, det borde jag klara... Jag skulle kunna sy fast tygkanten med sån där jeanssöm (kollade upp att det heter fällsöm)... Ja! Det vore bra att lära sig! Blir nog snyggt också! ... fast dragkedja... det kanske vore snyggast med gylf och knapp?" Ja och plötsligt så blev det inte så enkelt att sy en kjol. Idéer finns det gott om! Det som fattas är en gnutta kunskap, en nypa tålamod och en näve tid. Ge mig det så har ni snart en kjol att beskåda! Den finns redan i mitt huvud!

Nu ska jag titta på en film. Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Blev ju bra de där, inget att sticka under stolen med!! På tal om sticka så ska jag nog sticka ut på en skidtur imorrn, det är nog bäst jag lägger mig nu! =)

2009-01-10 @ 01:24:22
URL: http://blog.kurry.se
Postat av: mamsen

Snyggt! Jag har också sett något jag blev lite förtjust i, nämligen baskern i tidningen du lämnade kvar. Kanske en annan färg för min del. Jag får väl ta hjälp av dej,proffset!!

2009-01-10 @ 11:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0