När man inte ser vägen...

Är ju nu i tider av jobbsökande, arbetsförmedling, a-kassa, vikariedagar, oro, hopp och förtvivlan... Framtiden är oviss men jag tar en dag i taget. Satt idag och spelade lite piano och sjöng för mig själv. Gjorde massa annat idag också för den delen. Var bl.a. på en planeringsträff för kvinnofrukost och efteråt pratade jag, mamma och svärmor lite om jobb och framtid. När jag sedan gick för mig själv hemåt funderade jag vidare på jobb samtidigt som jag började nynna på en sång, samma som jag sjungit tidigare idag... Jag är övertygad om att Gud ville säga något. Texten på sången som Micke Finn har skrivit lyder:

Vi lägger våra liv i dina trygga händer
Din trofasthet kan vi lita på
Du leder våra steg
Din omsorg är beständig
Din kärlek kommer alltid bestå

Även om vi inte ser vägen
kan vi tro och hoppas på Dig!

Kommentarer
Postat av: Lina

åå så rätt! en rätt skön känsla :) kram!!

2009-09-02 @ 21:39:16
Postat av: Anonym

2009-09-08 @ 13:08:50
Postat av: Pappa

Lite sent med kommentar, men ändå, min feeling är, att vägen rätar ut sig eftersom stegen går tillsammans med han som skapat oss. Kram pappa.

2009-09-08 @ 13:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0