Juli!

Nu är vi mitt inne i juli men jag tänkte skriva om juni jag.. Det var ju då jag skrev sist. Har fått höra att det varit lugnt här på bloggen och det kan jag inte sätta mig upp emot. Började fundera på vad jag gjort hela juni när jag inte bloggat. Här kommer det i punktformat. Jag har...

...varit till Umeå med morfar och hälsat på familljen storebror
...plockat upp löken jag skrev om sist...
...dansat i Baggböle för första gången
...haft avslutning med kören
...passat på att njuta av att vara ledig innan sommarjobben drog igång
...jobbat i hemtjänsten
...varit in på resebyrån ett par gånger
...haft journalutbildning inför nya jobbet
...firat ettårig bröllopsdag
...provat ut linser
...träffat vänner jag inte träffat på länge
...sett kronprinsessbröllopet mer ingående än planerat ;)
...haft sköna kvällar hos föräldrar och svärföräldrar
...haft premiärtur med båten
...åkt mer båt än så och njutit av eftermiddagssol och strandgrillmiddagar
...blivit förfrågad att sjunga på dop
...klippt mig
...vårdat tomaterna, paprikorna och morötterna i växthuset
...bakat tårtor
...tyckt att det är härligt med sommaren
...tyckt att det är på tok för varmt på sommaren
...firat en 85-åring
...fått en till svägerska=varit på bröllop
...ätit massa tårta
...gått kurs i förflyttningsteknik
...börjat jobba som sjukgymnast och tycker det känns mer roligt än nervöst!

Nu nallade jag lite på juli också. Men det är en del av vad som hänt sen sist. Och mer räcker inte orken till. Börjar tidigt på mornarna nu förtiden. Ska vara i stan 7 så då gäller det att åka runt halv sju vilket gör att min kropp börjar tycka att det är dags att sova nu. Men jobbet är kul. Fick besked i början av maj att jag skulle få jobba och hade ont i magen och svårt att sova ett tag där... men jag tror att all oro och nervositet kom fram där för nu känns det oförskämt bra. Inskolning hela denna vecka och redan efter två veckor tror jag på mig själv. Jag tror att jag kommer fixa tre veckor som leg. sjukgymnast. Otroligt skön känsla för en sån som mig. :) Dessutom var det så mycket jobb och annat veckorna innan så då hann jag helt enkelt inte vara nervös. Helt perfekt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Va kul! Klart du fixar tre veckor! Du är som ju klippt å gjuten för å va sjukgymnast. Hejja hejja säger vi här i bodbyn! :)

2010-07-13 @ 22:19:28
URL: http://kurry.se
Postat av: mamsen

Äntligen är vår dator hel så jag kan besöka en av mina favoritbloggar, ännu roligare att det fanns ett inlägg! Kramar

2010-07-17 @ 21:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0