Middagstid

Klockan är snart fyra och jag är ganska nyss hemkommen från skolan. Bara halvdag idag och det klagar man ju inte över så högljutt. Det blir nog morotssoppa idag igen. Det var så gott sist. Jag måste bara passa mig så jag inte föräter mig på det igen...

Jag har en känsla av att det blir ganska mycket morötter för min del. Igår åt jag morotsstuvning och det var väldigt gott! Inte lika gott idag till lunch bara. Jag tror att såser som man reder med maizena har en tendens att bli ganska klibbiga och det såg inte så trevligt ut idag när jag värmde upp maten till lunch. Men igår var den krämig och fin! Testade att bottenreda och det gick ganska bra, men det blev lite mycket sås så jag frös in lite.. Tänkte att det kanske skulle fungera att värma vitsås, men nu när jag vet hur det blev idag är det väl tveksamt. Jag får väl se hur det blir!
image43
Middag 3/10: Stekt korv med morotsstuvning och potatis

I morse tog jag lite kort på några löv också. Jag plockade in dem för att göra vykort av dem. Min idé var att klistra upp dem på lite styvare papper och klippa ut runt lövets kanter, men det blev lite för avancerat så jag hängde upp dem i fönstret istället och det blev riktigt fint! Speciellt när solen lyser in genom fönstret och gör att alla "streck-som-syns-tydligt-i-motljus-och-som-säkert-håller-ihop-lövet-och-troligtvis-har-något-fint- namn-på-blomspråk" framträder så fint! :)


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Bladnerv heter det. kolla www.azote.se, sök på bladnerv, där finns fina bilder.

2007-10-05 @ 21:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0