Varning för fula bilder! :)

Nej, nu orkar jag inte plugga mer... Jag borde egentligen göra det eftersom jag inte kan allt ordentligt, men nu får det bära eller brista!

Ska lägga ut en liten bild på mig så vem-det-nu-var-som-ville-se får se min frisyr. Det är nog inte så bra bild. Tagen av mig själv på mig själv och då blir det ju som det blir. Dessutom är håret skitigt och frisyren ingenting att visa upp, men det är från en av dagarna jag fick snälla kommentarer i alla fall!
 image110
                                            








image111







Duger denna bild eller??   











Här syns det att det är lite uppklippt och kortare bak än fram.





Skrev ju lite om praktiken förut... Det har varit ett evigt strul med allt som rör vår verksamhetsförlagda utbildning. Jag har försökt fixa plats på egen hand, men den försvann nog i något datasystem eller möjligtvis i en stressad lärares hjärna... Vi skulle ha fått veta platserna innan jul, men det var först idag vi fick veta på riktigt var vi hamnar till slut.... efter att vi har fått välja om platserna. Efter första valet var alla nöjda och glada, allt var typ frid och fröjd och vi var glada över att det äntligen var valt. Ingen hamnade i varken Kiruna eller Gällivare! Underbart! Idag var vi tvungna att välja om, eftersom vi hade fått välja på fel lista första gången. På den listan fanns platser med som egentligen inte skulle finnas där. Därför blev det omval idag och nu är verkligen inte alla nöjda. Klassen var nog sammantaget ett stort nervvrak när vi väntade på att få välja om. Det var desperation och panik och jag vet inte allt. Hur som helst så blev det för min del Sunderbyn första fem veckorna och Gällivare sjukhus nästa fem veckor. Det blir kanske bra när man väl är där, men nu är det piss (+ en massa andra fula ord som jag inte vill skriva)!
En annan knäpp grej med allt detta är att skolan har ett avtal med landstinget om att de ska fixa fram platser som täcker behovet. Tyvärr är det fortfarande en plats som fattas. En person har inte någon plats för andra perioden än. Det är verkligen dåligt!
Vi skrev en arg-lista idag om vår besvikelse över allt runt VFU:n som vi ska lämna till den ansvarige läraren bara för att göra något konkret. Jag ska nog skriva ett mail också och bara allmänt tala om att jag är besviken på hur allt har blivit.
image113
Fattar du inte att vi är arga eller?! Jag kanske ska gå in till hennes kontor och prata lite?

image112
Den här kanske är bättre? Blääääh!!
Titta noga! Har du någonsin skådat en sådan skönhet?
Tyvärr är hon inte singel. (Stackars honom kanske någon tänker? Haha!)

Känner du som jag att inlägget börjar spåra ur? Hmm... Jag ska nog kvälla nu så att jag är pigg och klar i hjärnan imorgon på tentan! Heja mig!

(Hmm, det blev konstigt med bilder och bildtexter. Är inget geni å datorer.. Ni får stå ut!)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Stackars Daniel, att måsta stå ut med en sån sur och bitter tjej! =) Jag lider med honom.
Seriöst... såå trist att eran praktik harvar så mycket! Tänk om du ändå hade fått den där platsen som du ordnat själv!!! men men... det kanske blir bra ändå, vi ska inte ha fördomar om Gällivare! =D

2008-01-16 @ 22:37:55
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Linda

Tja! Harv med VFU-platser känner jag så väl igen...vi fick tyvärr inte ens fixa platser själv, å ja, vi hade alltid typ 5 platser för lite de två sista termierna. Suck!! Gällivare må va långt bort, men jag lovar dej, du kommer att älska dialekten! Har en kompis (erika om du kollar min länklista) som är från Gällivare...hon är himla trevlig å go. Duktig å håna! :) Det kommer nog att kännas bättre när du fått lugna ner dej lite :) Stor kram å förresten, du var väl klippt i julas va? Det är jag som har lite dåligt minne tror jag.
Du är bäst å snyggast! =)

2008-01-17 @ 19:25:59
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0