Cykeltur!

Vi har cyklat idag! Började i Husum vid den gröna pricken. Tog oss norrut, förbi "vår" kyrka och över E4 vid Öden. Vid den första röda pricken var första stoppet. Där blev det vattenpaus och fruktstund på krönet av en backe innan vi tog oss vidare till Skillingsjön (den andra röda pricken). Där blev det riktigt fika med mackor (och kaffe för D). Det småduggade och var kallt så vi blev rätt nedkylda, men det fina i kråksången var ju att vi hade utsikt över sjön! Inte alls dumt. Nästa stopp blev ett akutstopp i en sandgrop pga strejk i min kropp. Plötsligt fick inte händerna något blod. Energin räckte inte till cykling, matsmältning OCH uppvärmning. Nej, koppla bort händerna, tyckte kroppen. Men så får man inte göra så vi stannade och värmde både höger och vänster hand i en gammal förfallen barack. Och då tilltog regnet. ... Vi stod kvar en extra stund. Jag hade ändå ett samtal att ringa kl 13 så efter det trampade vi vidare. Då blev det en rolig grus/sand/ler-väg som var krokig och småguppig. Skojig cykling. Korsade E4 vid Mosjön och där stannade vi och åt upp det sista av frukten. Det sista stoppet blev i Kasaviken, närmare bestämt hos Edlunds där vi blev bjudna på fika. Var där nån timme innan vi cyklade sista biten hem. Nu när jag skriver låter det nästan som att vi åt mer än vi cyklade, men det kändes inte riktigt så... =)

Nae, nu tänker jag inte sitta här mer. Maken tvättar bilen (duktig kille jag har!!) så jag tänkte jag skulle plocka ur diskmaskinen med Sara Dawn Finer i bakgrunden. Hon sjuger nämligen hos Lotta i Götet just nu. Sedan blir det nog Beck.

/Fru Nordkvist

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hurtbulle där... :) och när det regnar och allt.. Då har man ju en perfekt förevändning för att bara vara inne och mysa hela dagen...



Du... tack för senast. ;)



KRAAAAAAM

2009-07-06 @ 20:35:35
Postat av: Jonas

Oj, jag trodde att jag hamnat på en viss annan blog, med tanke på rubriken ;) Inte illa att trampa fyra mil i gårdagens rusk, hur kom ni på tanken?

Hade ni frukten färdigklyftad i en plastpåse? =P

2009-07-07 @ 07:28:56
URL: http://www.kurry.se
Postat av: marie

Ja hurtigt av er! en annan vill bara vara inne när det regnar och är tråkigt väder....

2009-07-07 @ 08:18:40
Postat av: Camilla

Håller med ovamstående, duktigt gjort! Är ni lediga nån dag nästa vecka tro?Tänkte man kunde hitt på nå, vi kommer ju hem till veckan:) Semester=)

Kram och hälsa maken din:)

2009-07-07 @ 16:02:31
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Magda.

Hurtigbullar där ;)



Allt bra med er så här några veckor efter festligheterna?!

Tänkte bara.. Visst ska ni på bröllopet "5 veckor kvar" Tänkte att vi kanske kunde få skicka ett litet telegramkort med er i så fall.



Nu måste jag bege mig ut på stan och leta nya sommarskor, dom jag har nu lossnar sulan från mer och mer för varje dag som går!



Kram på er!!

2009-07-10 @ 09:24:17
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Magda.

Hej igen =)



Det är nästa helg va?! Bröllopet "5 veckor"

Så då hinner jag skriva ihop ett kort och skicka till er, så kan ni få ta med er det.. Okej?!



Nu ropar magen efter mat, igen (!!)

Stora Kramar.

2009-07-10 @ 16:46:26
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0