Det är bra nu

Ja, det mesta känns faktiskt bra. Idag är det en bra dag. Håret är otvättat men jag känner mig ändå fin. Kläderna är trasiga och för små... ja, faktiskt så är det så illa som det låter fastän jag överdriver en smula. Men jag trivs väldigt bra som jag är just nu. Solen strålar för fullt och sorbet-snön glittrar sitt allra glittrigaste. Dessutom hade en trevlig "kreativa kvinnor"-tidning i boxen idag, Helgen nalkas och det betyder träff med familjerna. Ja, det känns som att jag har två familjer. :) Pratade med pappa tidigare.. om lite allt möjligt. Mycket trevligt! Han är så bra min pappa! Var nyss ute och gick, postade ett brev. Och det är där det lilla oroskornet kommer in i bilden.. Det stavas jobb. Eller snarare jobbansökningar. Men jag försöker tränga bort oron men vardagsglädje och lyckas ganska bra faktiskt. Nu ska jag återgå till att studera artiklar. Ville bara skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Skönt att höra att det är bra med dig:). Att man kan må bra trots vissa omständigheter.

Jag mår bra trots den stora omständigheten: arbetslös. Jag lyckas fylla mina dagar med att söka jobb för det tar mycket tid, vara i ett café i församlingen, träna med mera. Jag tänkte när jag slutade att detta med att fort få ett jobb var livsnödvändigt( tyvärr är det lite så-ekonomiskt) men tiden och dagarna verkar flyta på ändå utan att jag för tillfället fått något. Maria min vän du behöver inte oroa dig. Du har ett liv som är rikt på mycket annat och fortsätt gläds åt det. En dag kommer du att ha "det där jobbet" !!! Jag vet att du kämpar på och det kommer du få belöning för:) Men det kanske inte kommer direkt efter studiernas slut...du kommer överleva det precis som jag. (klokord från en kloker till en annan:)) Kram ira

2009-03-18 @ 23:53:25
Postat av: Lina

oooo, känner igen det där oroskornet....jobb...skickar iväg massa ansökningar....väntar bara på att alla ska ringa å slåss om mig ;P kram!

2009-03-21 @ 01:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0