Bröllopsyra.

Daniel vilar sina trötta axlar.. Ja, det var så han sa när han la sig på sängen. Jaja.. jag tänkte jag kunde skriva lite här. Igår var vi på IKEA prick hela dagen! Galet länge, men vi lyckades hålla humöret uppe nästan hela tiden. Nu när vi snart ska bo tillsammans behövs lite fundering på hur det ska se ut. Vi hittade en hel del grejer i alla fall. Sängar till exempel. Dessutom lite övrig sovrumsinredning. Toan ska få sig ett litet lyft i form av ett färgbyte men jag tänker inte berätta vilken färg det blir. Den som har tur kanske får se bilder här framöver. Tja, sedan hittade vi en hylla till vardagsrummet för lite noter, CD-skivor, stereo etc. Jag tror att det blir fin till slut och jag ser fram emot att vi ska greja på tillsammans i lägenheten!

Efter IKEA blev den en snabb tur till Finland. Vi tittade på finska hus som såg ut ungefär som svenska hus och försökte läsa vägskyltar. Det var nog med Finland för oss så vi vände och åkte söderut. Svängde in mot Seskarö och kollade vad det var för plats. Båda tycktes ha hört talas om platsen men visste inte alls varför. Väl på plats kunde vi konstatera att det verkade vara ett ganska charmigt ställe med en läcker bro över till ön!

Idag har vi gått på stan. Bröllopsyra. Tittat på skor. Daniel hittade ett par bröllopsskor men inte jag... än. Tittade på de som finns på denna länken men de var lite väl dyra. Trots den grymma klacken var de faktiskt sköna på foten. Jag tyckte de var fräna men kanske inte så väldigt "bröllopiga". Hm, jag får helt enkelt kolla vidare. Köpte faktiskt ett par vita skor på rea som jag tänkte ha på banketten men om jag inte hittar något annat funkar de till bröllop också. :) Vi har även bestämt och köpt vigselring!! :) Den är så fin! Efter ringköpet halkade vi in på en resebyrå och fick lite tips. Nu är vi nästan helt sålda. Kanske att vi bestämmer oss imorgon! :) Åh, det känns så bra att vi snart ska gifta oss! Massa spännande och roligt!

Nu är Daniel vaken och vi ska äta fruktsallad. Mums!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul för er! Nu börjar det ju dra ihop sig och det är inte så länge kvar.... jag förstår att du längtar!

Ha de så bra, kramar från mig!

2009-05-03 @ 06:30:54
URL: http://mariesblogg-marie.blogspot.com/
Postat av: Elin & Tipp

Då var det nog tur att jag inte följde med :P En heldag på IKEA när man inte behöver nåt är kanske inte så skoj ;) Men ni verkade ju få ihop massor! :D Kan förstå att du längtar efter att få greja och dona tillsammans. Helskoj sånt ju! :D



Det där med skor verkar inte vara ett lätt kapitel.. Kan nog hålla med om att skorna kanske inte var så "bröllopiga" som du kallade det :P Nu blir jag ju nyfiken på vart ni ska åka på bröllopsresa!! Jag förväntar mig lite uppdatering nästa vecka. hihi.



I natt, vid 2, fick jag ett samtal från Tommy.. Jag hade så roligt åt han och hans kompis. hihi. Men det får jag nog också berätta mer om nästa vecka ;)

KRAM!! :D

2009-05-03 @ 12:03:18
URL: http://elinochtipp.5min.se
Postat av: Mikaela

Åh, jag vill också gifta mig. Erik och jag har nästan bestämt ett datum, men det håller vi nog hemligt ett tag till. :)

Och dessutom vill jag till Seskarö! Varför vet jag inte, har sett nå små bilder från ön och det ser verkligen charmigt ut. Dumma dumma tjej som gör allt jag vill. :) Dom bygger väldigt fina små, eller små och små, bastu(en bastu, flera bastur?) och kåtor och grejer där vet jag. Super mysiga!

2009-05-04 @ 08:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0