Kalla fötter?

En liten lustig historia utspelade sig under gårdagskvällen. Tänkte dela med mig av den. En liten smskonversation. Nu har sista datum för att anmäla sig till bröllopet passerat och jag kollade upp lite extra personer som det inte var helt klart med. Fick besked från en kompis och sms:ade pappa så de kunde uppdatera sin lista.

Maria till Pappa. kl. 16.25
Jarl kommer inte på bröllopet. Så då vet ni det!

Dagen rullar på, jag åker på bönegrupp och tittar på telefonen när jag är på väg hem. Då ser jag:

Pappa till Maria. kl. 22.07 Vilket brölopp

Jag skrattar till och tänker att pappa drygar sig som vanligt... Är ändå snäll och svarar så att allt blir klart och tydligt.

Maria till Pappa. kl. 22.12
Ja, mitt och daniels...

Cyklar tillsammans med en kompis hem och står och pratar lite med henne, När jag kommer innanför dörren kollar jag på mobilen och tänker att D säkert ringt och vill prata. Mycket riktigt 2 missade samtal från D men även ett från pappa kl 22.14. Hm, tänker jag.. konstigt att han ringt så sent. Dessutom ett sms.

Pappa till Maria. kl. 22.17 Hej hur är det ring mig pappa

Här blir jag nästan lite orolig och undrar vad som hänt eftersom han verkar så mån om att prata just nu. Just då ringer det.

Mottaget samtal. kl. 22.41
M: Hej!
P: Hej! Vad gör du?
M: Kom just hem, bla, bla bla.. Vad gör du uppe nu?
P: Nej, jag är på väg att lägga mig...
M: Jaha.. Men alltså vad var alla sms om? Jalle kommer inte på bröllopet... var det konstigt?
P: ... ... va?... ... jaha... *skratt* Jag läste "jag"!
Osv.

Snacka om rörigt. Inte undra på att pappa blev orolig när jag skriver att jag inte kommer på vårt eget bröllop! :) Det roligaste var att min fina pappa även ringt till D för att kolla läget. Där löd samtalet ungefär så här:
D: Tjena
P: Hej hur är det?
D: Bra..
P: Jaha, hur hade ni det i helgen då?
D: Jo, det var väl bra.. blablabla.
P: (säkert lite fundersam) Har du pratat med M?
D: Njae, hon skickade ett sms tidigare.
P: Jaha, jag ringde... vet du vad hon gör?
D: Nja, hon är väl ute och hittar på nåt.. jag vet inte...
Osv.

Det lär ju inte ha lugnat pappa att D var sådär halvintresserad av vad jag hade för mig! :) Haha! Jag tyckte det blev ganska kul. Nog för att det hade varit trevligt om Jalle kom men det känns som att det inte skulle bli så mycket bröllop om inte jag kom! :)

Kommentarer
Postat av: Jonas

hahahahah förlåt, men jag garvar nästan ihjäl mig! =) Snacka om missförstånd, och dessutom den där konversationen med Daniel! =) Du är härlig du pappa! =D

2009-05-06 @ 19:11:38
URL: http://blog.kurry.se
Postat av: L

hahaha, ja förlåt, men jag skrattar också! Stackars svärfar, jag kan tänka mej hur det riktigt snurrade runt där uppe... ;)

2009-05-06 @ 20:04:57
Postat av: Camilla

Hehe, så tokigt det kan bli=)

2009-05-07 @ 07:45:52
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA, tack för att du delade detta!

2009-05-07 @ 11:00:35
Postat av: Marie

ja du, där har du en rolig grej att berätta för barnbarnen när du blir gammal!!! jättekul!

2009-05-08 @ 12:26:35
URL: http://mariesblogg-marie.blogspot.com/
Postat av: Anonym

hahahaha så sjukt kul!!! hahahahahahahaha

2009-05-08 @ 18:03:03
URL: http://malk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0