Typiskt...

Fick för mig att göra lasagne istället för köttfärssås och pasta idag. Hade just stoppat in allt i ugnen för att gratineras lagom till D kom hem men så ringer han och säger att han blir sen... Jaja, det är väl ingen fara med det egentligen. Tog ut formen och väntar tills han är på väg hem på riktigt istället.

Jag har varit till stan idag på intervju för personalslussen som har ordning på personal inom äldre- och handikappomsorgen. Jag tror det gick ganska bra. Hon som intervjuade var en trevlig tjej och jag hoppas jag gav ett bra intryck. Efter det mötet gick jag till morfar. Han var ensam, frun var på landstingsuppdrag i Härnösand, och höll som bäst på att koka grönsakssoppa. Vi åt en god lunch och pratade en stund innan jag tog en kort tur på stan. Gjorde väl inga större fynd direkt men det är alltid skoj att strosa lite efter gatorna.

Ja, vad annars? Halsen känns bra mycket bättre idag. Lite tjockt på morgonen och kvällen, men annars bra. Skönt. Förresten väldigt skönt eftersom jag just kom på att jag ska sjunga imorgon. D fick ett specialerbjudande om att få spela till en kör och på köpet fick jag frågan om jag ville vara med och sjunga i samma kör. Givetvis sa jag som längtat ett tag efter att få sjunga i kör men inte hittat någon vettig! Tjohej, vad skoj! Plötsligt blev förväntningarna skyhöga. :) Skrålade med till Samuel Ljungblad i bilen hem idag. Det lät inte så bra idag. Hade dålig röst och hans melodi låg i fel tonläge för mig. Men det svängde! :)

Nu ska jag inte skriva mer här. Ska kanske ta och skriva något med papper och penna istället... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0