Kreativitet

Symaskinen och jag jobbar bra ihop. Har fått ihop två grejer och har en tredje på gång. Fick en sömnadstidning i julklapp och första numret kom i veckan. Jag skulle tro att det blir mer framöver! :) Det är ju så roligt!!!

Vill ni se bilder? Klart ni vill! :)


Första projektet var en brevhållare. Väldigt bra för att akut få undan alla papper som har en tendens att samlas på bordet. Eget mönster inspirerat av ett som jag sett hos en av damerna jag går till. För att det skulle smälta in på väggen under hyllan valde jag en neutral basfärg som passade tapeten. Men för att den inte skulle bli för intetsägande hittade jag en bit tapet i ett förråd som jag sydde på. Som pricken över i:et.


Lägg märke till den tjocka boken på hyllan. Världens finaste bok som jag tror kommer från gammelmormor hem, eller kanske från morfar. "Prinsessornas nya kokbok." En bok från 1948 av Jenny Åkerström. Jättefin kokbok som man hittar allt i! Hur man styckar en fågel, ja till och med hur man fjädrar den. Bilder på olika sorters fiskar. Menyer för olika typer av tillställningar. Servettvikningar. ALLT!!! Och så finns det några sidor med färgillustrationer. Superfint!

Jag hittade inte allt som behövdes till mitt nästa syprojekt. Det som fattades var kantband. Men inte vanliga, utan bredare, minst 3 cm eller mer. Ja, vad gör man? Jo, man gör egna kantband förstås. Det gick väldigt bra faktiskt och de blev lagomt breda dessutom. Hurra för kreativiteten!


Banden skulle vara till denna. Något till Puppan som jag inte tänker visa mer av just nu trots att jag sydde klart tinget idag. :) Så det är bara att vara nyfiken. Kanske att Puppan själv kan få vara modell en dag. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

puppan vrider sej av otålighet! modern också ;) finfina saker, det man fick se iaf. Kram på dej!

2010-01-22 @ 16:05:45
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: mamsen

Va fint det blev med hyllan o brevhållaren. Kokboken minns jag stod i bokhyllan i min mammas och pappas sovrum, jag tyckte nog det var lite speciellt med titeln "prinsessornas kokbok" Kul att den kom till användning, vacker att se på i allafall.

2010-01-22 @ 23:05:20
Postat av: Susanna

Hej.



Så kul att läsa om dina projekt.. Helt impad av dig att du ens kan komma på en massa saker... själv har jag varit och köpt fint rutigt tyg idag som ska bli till en köksgardin.. Någon gång måste ju bli första sydagen efter högstadiet ;)

Ps, den där kokboken verkade ju vara superhärlig.

Ps2, KRAM

2010-01-23 @ 22:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0