Träffad av blixten?

Man kan ju undra om den blixten har gått genom växthuset och ned i den här moroten. Jag drog upp den förra veckan när jag plockade in alla tomater och morötter. Sista näven av morötter såg ut såhär:

 

I år blev tomaterna lite större än förra året. Inte mycket men ändå något. Den vänstra tomaten är årets, den högra är förra årets. Precis som sist blev det grön tomatmarmelad av de mindre tomaterna och i år testade jag ett recept från favoritmat.blogspot.com. Det smakade kalas fastän jag struntade i timjan.

 

Till paprikan då. Som lever sin andra sommar i år. Jag fick två plantor av mammas granne 2009 och en av dem övervintrade på vinden, flyttade ned i köket i våras och planterades ut i början av sommaren. Ni har ju sett en av dem. Nu har paprikorna växt på sig lite mer och idag var det dags för en att bli lyxingrediens i en pastasås. En lika stor till finns kvar och dessutom en liten grön svans som startade lite väl sent. Den lilla bilden visar första paprikan sm plockades in.

 



Kommentarer
Postat av: mamsen

Härligt med egna odlade grönsaker. Den nedersta bilden kan den funka förstorad? Fint på en vägg i ett kök.

2010-10-05 @ 19:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0