När katten är borta...

... dansar råttorna på bordet. Så har jag det för tillfället. D är i Sunne och blir bortskämd med räkor på ångbåt, morgonrock och tofflor av något vänligt företag som gillar att D jobbar på kära Husumfabriken. Typ. Och jag är hemma och bloggar istället för att diska och väntar på att D ska ringa och berätta om räkorna.

När jag inte bloggar söker jag jobb, bakar blåbärsbrownies med äppelmos, fyller på kylskåpet efter utlandsvistelsen, läser Populärmusik från Vittula, äter middag hos mamma och pappa och känner mig älskad, bjuder in mig på middag hos en vän och så passade jag på att dansa igår när katten ändå var borta. Blir det inget jobb imorgon så blir det ett städrace på förmiddagen, någon nytta får jag väl ändå försöka göra!

Astrarna har förresten slagit ut!! Jag ska se om jag ids få in bildbevis.

En tråkig sak är att tvättmaskinen börjar bli trött, den orkar inte centrifugera längre. Tvätta kan den gå med på men det där snurrande är det slut med nu. Han spottar ut lite vatten, skvätter lite förstrött när vredet står på centrifugering men mer blir det inte. Så idag fick jag krama ur vattnet ur tvätten. Igen. Precis som igår. Men jag deppar inte. Tänk när man tvättade kläder i havet/sjön eller eldade under tvättgrytor. Vilket jobb! Då känns det minst sagt lindrigt att vrida ur vattnet ur lite blöt tvätt.

Jag undrar just vilka som läser vad jag skriver. Några vet jag väl.. Men om du läst hit ner till den här raden kan du väl bara skriva ett litet hej som en kommentar? Det skulle vara så kul att veta vem du är? Eller vilka ni är! Snälla, snälla, snälla!! :) Det behöver inte alls vara "hej, å jag borde ha skrivit tidigare" eller "oj, förlåt jag har tjuvläst helt anonymt jättelänge" eller nåt annat långt och förklarande... bara ett litet "hej! /vem-du-nu-är" skulle vara skoj! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

hej/svägran

2010-09-15 @ 23:26:21
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Lina

hej :)

2010-09-16 @ 06:24:01
Postat av: Jonas

hej hej, jag läser.. Och jag har ett tips att delge ang. tvättmaskinen... åsså har jag en del frågor ;) men det tar vi på telefon istället!

2010-09-16 @ 06:33:25
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Magda.

Det är jag!! Magda och en liten magsjuk kille,

2010-09-16 @ 07:52:24
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Ja, att jag läser vet du ju. :)

2010-09-16 @ 09:50:15
Postat av: Kusin Alexandra

Hej!

Det är väldigt trivsamt att läsa din blogg!

Jag har också en blogg, men uppdaterar den inte särskilt ofta www.alexandraaronsson.wordpress.com

=)

Kul att se/träffa er på fadrens kalas, trots att jag inte hann prata med er nästan nåt alls!

Ha det fint! Kram!!

2010-09-16 @ 12:47:08
Postat av: Camilla

Bara lilla jag...:) Hoppas ni hade de skönt utomlands:)

2010-09-17 @ 16:01:16
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Camilla

you know me =)

2010-09-17 @ 22:46:28
URL: http://sylvatica.blogg.se/
Postat av: mamsen

Nu har även jag kollat vad som händer när "katten" är borta.

2010-09-19 @ 07:48:40
Postat av: Elin & Tipp

Hej på dig!

Jag kan faktiskt inte säga att jag är en anonym läsare, för jag har knappt hunnit med att läsa bloggar på flera månader, känns det som iaf.. :P Jag jobbar, är på gården och letar jobb, det är typ så långt det sträcker sig, men idag tog jag ett ryck i väntan på att kunna ringa ett viktigt samtal.. Nu är det gjort, men lämna en kommentar och säga hej ville jag allt göra ändå :P Jag känner igen känslan, känns som om typ ingen läser mig blogg (kanske för att jag inte bloggar så mycket längre, men även tidigare... ;))



Nu är det dags för lite mat i magen, en av dina fyllda paprikor hade suttit fint, så goda de såg ut att vara :)



Många kramar min vän!

2010-12-08 @ 11:41:22
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0