Lapptäcke

Kom på att jag kan visa dessa bilder. I ett tidigare inlägg visade jag en glimt av något jag sytt till puppan. Det var ett litet lapptäcke som nu är överlämnat till de blivande föräldrarna. Därför törs jag visa lite bättre bilder. Lapptäcke på en sida och fleece på baksidan, fodrad med vadd. Har en kunglig symaskin med övermatning så det var inga problem att quilta (?), alltså att sy sömmar tvärs över för att hålla ihop allt. Jag behärskar inte syspråket fullt ut ännu, men jag tror ni fattar! Jag blev riktigt nöjd med täcket, förutom att jag kunde ha gjort det större om jag haft mer av fleecetyget. Annars perfekt! :)

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Men duktiga du :) Du är så pysslig!

Kram!

2010-03-05 @ 23:09:37
URL: http://elinochtipp.5min.se
Postat av: Mikaela

Kom och hälsa på, min svärmor kan lära dig en massa. Hon är med i jämtquilten och gör helt underbara lapptäcken. :) Ditt var också väldigt fint, snart sitter du och gör en massa små rutor som du skär sönder och syr ihop igen. :)

2010-03-06 @ 08:23:52
Postat av: Linda

å föräldrarna är också riktigt nöjd med den. superfin! superskön tycker curry också...han va ba tvungen å testa lite innan han blev ivägschasad :)

2010-03-06 @ 10:41:08
URL: http://kurry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0