"- Det är MIN blogg, JAG bestämmer rubriken!!! Du skriver bara!"

Just nu håller jag på att lägga upp frukt på ett fruktfat samtidigt som jag dikterar för min sekrerterare tillika hjärtevän Daniel. Detta pga av en hel julhelgs tjat om bristande uppdatering (observera den bittra tonen). Jag hade tänkt att lägga upp bilder från både andra och tredje advent men det har inte blivit av.
- Öh, -Nä, -Jag kan ju dessutom, öhh...
Inte heller har det blivit av att jag skrivit om att jag nu kommit hem från Luleå till hemmets lugna vrå med föräldrar, kära och nära.
- En annan bör....
*Skratt*
- Du skriver ju precis allt, drygarsel.
- Skriver du precis allt?
- Det kan bli jobbigt!
De bilder jag pratade om kommer att läggas ut när jag har fått tag på en kabel.
- Näe jag tog inte med mig den
- Jag har inte sökt så noga
*Skratt*
*Skratt*
*Fnisss*
*Plockar ur disk*
*Ler*
*Suckar*
Det blir spännande för snart ska jag både på bröllop i Storuman och till Hemavan. Hoppas det är snö där!
Nu är förresten fruktfatet färdigt för längesen och jag är snart färdig med att plocka ur diskmaskinen. Mamma gör iordning revbensspjäll klockan åtta på kvällen, helt normalt!
Om en halvtimme blir det film, nej förresten, om en och en halvtimme blir det pistvakt på tv.
- Du vet att jag kan gå in och redigera det där sen?
- Har du skrivit nåt?
- Det här behöver du inte skriva nu.
- Lägg av å skriva då!
*Funderar*
*Ler*
*Skrattar*
Min sekreterare tog en paus nästan direkt efter att han började skriva då tänkte jag själv ta över skrivandet men då blev det högljudda protester. Så nu står jag här med besticken...
*Skrammel*
Just de, igår var det julafton. Vilken härlig dag! Det var fullt upp hela dagen
*Ger förslag till föräldrarna att de kan dela på en blogg.*
- Jag har faktiskt inte sagt så hemskt mycket, vad skriver du!
Jag hann träffa Daniel med familj, Morfar, Helga, Jonas, Linda och dessutom hade vi celebert besökav i form Kamal.
Jag fick en del fina klappar bl.a. en bok om att sticka och en om att sy. Dessutom mycket praktiska handvärmare eftersom jag alltid är kall om händerna. Inte så bra för en blivande sjukgymnast kanske... att vara kall om händerna alltså.
- Just nu cirkulerar, näe de behöver du inte skriva.
*Skratt*
Jo förresten, jag funderar på hur det här inlägget ser ut för just nu snurrar jag bara runt i köket.
*Mumlar med pappa*
Näe, men åter till.... bloggandet. Imorse var det julotta på Pingskyrkan. Jag och Daniel spelade och sjöng Carolas Himlen i min famn. Det gick nog ganska bra.
- Va skrattar du åt?
*Ler*
*Ler*
- Öhmm
- Sen var det fika efteråt
Efteråt var det fika. Och sen for vi hem och sov ett par timmar. Det behövdes efter att ha stigit upp okristligt just för att det är jesus födelsedag.
*Äter vindruvor'
*Slår sig på armen*
*Funderar*

Varsågod en uppdatering bara för DIG! Hoppas det går att läsa det här trots att min sekrerterare har skrivit precis allt. I princip allt. D påminde mig om det julkort som min familj skickade via mail. Han tyckte jag skulle lägga ut en länk till den, bara för att det är jul. För egentligen ser vi ganske mesiga ut allihopa. Här är den, länken alltså.

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Hej!
Vilket roligt inlägg :D Kul att höra att du lever. hihi. Här var julen också bra. Fick fina julklappar. :D Och underbart trevligt med familjen, kan det bli bättre? (kanske att man äter mindre och går mer. hahaha. säger min fulla mage. hahaha)
Kram och god jul! :D

2007-12-25 @ 20:33:11
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Jonas

Haha, va roligt det blev med sekreterare, jag skulle aldrig ha släppt in Daniel på nätverket. =) Men - han uppdaterade ju sin hemsida också, så det väger upp ditt "något" röriga inlägg. =) På övervåningen ser de Last King of Scotland, tror jag ska joina dem... fast jag lär nog somna efter 5min.

2007-12-25 @ 21:45:44
Postat av: Linda

Jaha jonas, det var det här du sysselsatte dej med när du skulle "fixa datorn" som det så fint hette. Hmm. Roligt inlägg iaf! Du har väl förresten träffat mej i jul också, men det spelar egentligen ingen roll :) Satt å spelade lite gitarr igår, är alldeles öm på fingertopparna idag. Har en del ackord att ta itu med, harvackord kan vi kalla dom. Nu ska jag öva lite till, känner på mej att när Jonas kommer upp blir det inte så mycket winnerbäcklåtar med gitarren...hehe! Puss å kram å tack för i helgen!

2007-12-27 @ 20:39:17
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Maria

Oj, förlåt mig svägran. Nu är det redigerat i alla fall! Lycka till med gitarrspelandet!

2007-12-28 @ 12:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0