Man är aldrig nöjd...

- Är det sol vill man ha moln.
- Är det moln vill man ha sol.
- Är det varmt vill man ha kallare.
- Har man lockigt hår önskar man att man hade rakt.
- Läser man en artikel och önskar att de kunde förkorta ett grymt långt uttryck så är man missnöjd när nästa artikel  drunknar i förkortningar...

Ja, det sista gällde mig just i detta nu. Jag läste en artikel förra veckan som handlade om ett "task-oriented progressive resistance strength training program". Så fort de ville förklara att det var detta "task-oriented progressive resistance strength training program" så skrev de ut hela ordraden. Bla bla bla, tänkte jag då. Snälla någon, skulle det inte vara möjligt att fixa till en lite smidig förkortning?? Tji fick jag nu när jag läser en annan artikel. Det är verkligen förkortningar hela, hela, hela tiden. Det är PT, PD, UPDRS, SIP, CWS, QOL, OT, och så vidare. Eller skulle jag ha skrivit osv.? Haha, sen att allt är på engelska gör det ju inte enklare heller. Ja, hjälp alltså!

Det där med att man aldrig är nöjd.... Jag vet inte hur det är med mig riktigt. Jag brukar anse mig själv som nöjd. Allmänt nöjd alltså. Tyvärr tror jag att jag kan vara lite gnällig ibland, men jag försöker att inte vara det. Jag vet en riktig gnällspik som klagar på det mesta. Jag blir nästan förvånad över hur man kan vara så negativ till allt! Det är väl bara så att man är olika!


Här ska ni få se en bild på min middag. Det ser godare ut än det var. Det var lite för starkt, men med mycket ris var det gott. Dessutom kändes det nyttigt med alla grönsaker! :) Visst ser det lite gott ut? Jag hittade en kryddmix på ica som verkade bra!



Nu ska jag läsa klart artikeln. Låter kanske tråkigt på en fredagkväll, men jag kände inte för att fara på ungdomssamling ikväll. Dessutom är artikeln inte så farligt trist. Jag tycker till och med att det är lite spännande! :)  Jag var till stan på eftermiddagen och köpte några klappar. Tre stycken klara och två halvklara nu! Skönt att börja nu så att det inte blir sådan tokpanik när det börjar närma sig på riktigt. I alla fall så kände jag inte för att åka in till stan igen ikväll. Det kändes ganska skönt att bara få vara hemma och det är det!

Kram på er alla som läser! Ni är en tapper skara! :) Trevligt att ni vill läsa mitt svammel! :)

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Usch och fy för de där artiklarna.. :S Så ni har samma som oss igen.. ;) Den där om treadmill var bäst, den andra var seg som tusan! och jag fattade nada.. :S Men jag gav ett någorlunda tappert försök i alla fall... Men snart är det jul :D
Kram!

2007-12-01 @ 23:50:20
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Lina

jag tänker ibland på kvällen efter vi hade varit i domsjö kyrka och lyssnat på magnus aasa (var är det dubbel a??!!). Då sa du att du var nöjd. Ibland önskar jag att jag kunde vara lite mer nöjd. Inte hela tiden vilja ha allt som jag inte har, vara någon annanstans än där jag är. JÄMT. jag är verkligen aldrig nöjd...ja, sådär :)
KRAM

2007-12-02 @ 23:55:41
URL: http://linarutgersson.blogspot.com
Postat av: Linda

Självklart läser jag, å det är inte svammel, det är tankar! ;) KRAM!!

2007-12-03 @ 16:35:57
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Linda

Vi har förresten haft lite pepparkaksmontering här också! Kolla gärna in resultatet! Kram!

2007-12-03 @ 21:47:04
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0