Projekt pepparkaka -del 1

Arbetsnamn: projekt pepparkaka
Idé: kom till i söndags som en stilla undran från Daniel. "Ska vi göra ett pepparkakshus?"
Starttid: 21/11 -07 ca. 21.00
Dagens framsteg: Skiss är gjord. Vi kom fram till en bra modell på vår byggnation. Orginalritningen är i princip klar. Pepparkaksdegen är blandag och klar.
Dagens baksteg: Det enda bakade idag är degen... det mesta har förflutit bra. Lite problem dock med fönstrens placering och storlek.
Morgondagens planer: Överföra orginalritningen till stadigare papp. Skära ut alla bitar och grädda dem.

skisser


ingredienser: till vänster socker, sirap och smör, till höger mjöl och kryddor


degen blandas ihop. har man inte en hushållsassistent är det fingrarna som gäller

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det här ska bli spännande att följa! Ska ni inte baka pepparkakor att äta också?

2007-11-21 @ 23:15:10
Postat av: Linda

Jag väntar med spänning på resultatet. Ser onekligen ut att bli ett innovativt och orginellt pepparkakshus.
Vis av erfarenhet kan jag meddela att det är ett gissel det där med egendesignade bakverk. Speciellt om man har en Petra som droppar pepparkakshusklister på ens fingrar. HETTT! :)

2007-11-22 @ 16:55:20
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Lina

jag har själv funderingar på att baka pepparkakshus med lite yfu:are....frågan är väl om vi får plats i mitt underbara kök....å hur kul det egentligen är att använda färdiga sidor.....för i mitt kök går det som inte att göra nåt större projekt...
Lycka till!

2007-11-22 @ 18:58:54
URL: http://linarutgersson.blogspot.com
Postat av: Linda

10 POÄNG PÅ DEN DÄR KOMMENTAREN!!! PUSS :)

2007-11-22 @ 21:32:47
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0