Reumatologi

Det är vad jag har pluggat idag. Saker fastnar faktiskt om man nöter lite. Inte för att det är nån ny revolutionerande sanning men ändå. Jag har ju lärt mig något idag när jag har suttit och gnetat på med anteckningar och frågor och mitt kladdblock. Jag tycker att det brukar gå lättare att skriva ner det jag ska lära mig för då kan jag se det och dessutom är det lättare att fokusera och verkligen fundera på vad man håller på att lära sig. T.ex. om det finns ett antal symptom som är karraktäristiska för en sjukdom så skriver jag ner dem om och om igen. Jag svarar på frågor och skriver ner svaren. Det är faktiskt ganska kul att kolla i sådana block ett tag efter att man har använt dem. Oftast brukar jag hitta lite smilegubbar, stjärnor, hjärtan, streck, prickar, blommor och diverse möster och annat klotter där det inte står något annat viktigt. Haha, det är då man har haft tråkigt och saknat inspiration.

Nu är jag på väg till affären. Måste ha lite mjölk och lite frukt. Sen blir det middag. Tror det blir pannkaka idag. Har lite ägg som behöver användas upp.

Hmm.. men så fastnade jag här. Jag tänkte att om jag kollar mailen nu så har jag egentligen ingen anledning att starta datorn hemma och riskera att fastna framför den. Då kanske man får gjort lite annat viktigt. Typ som att plugga...

Ta hand om dig!!

Kommentarer
Postat av: Lina

så brukade jag också tänka å många gånger gick det bra. Slår jag inte på datorn så använderjag den ju inte. Nu läser jag inte internet-baserad kurs så det där om att inte slå på datorn går liksom inte Jag skriver ett diskussionsinlägg och inom några minuter har nån svarat på det, då är det ju bra att vara inne...men då istället är det lätt att fastna på diverse ställen som man inte borde vara på *suck* jag har verkligen noll självdisciplin!
KRAM!

2007-11-02 @ 13:16:48
URL: http://linarutgersson.blogspot.com
Postat av: Linda

ÅHH! jag minns att jag älskade reumatologin när vi läste det! riktigt intressant, men jag antar att vi inte riktigt läser från samma perspektiv så det kan ju
skilja sej lite. :) trevlig helg å ta hand om dej du med!! kram

2007-11-03 @ 01:13:24
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0