Söndagsskrivning om lördag

Gårdagen var lite som den var. Upp i ottan för att tvätta och plugga. Hade faktiskt gjort ett schema över dagen med tider så att plugget skulle bli lite effektivt. Tyvärr var jag inte så duktig på att följa shemat. Eller jo, från sju till tolv gick det bra, men sen sprack shemat. Jag kollade på lite sysidor och blev ännu mer inspirerad att sy. Det finns en sida som heter sysidan.se där vanligt folk kan lägga upp bilder på saker de sytt. Igår hittade jag en användare som bara hade snygga välgjorda grejer. Bland annat ett par byxor som ser ut som de vore köpta. Kolla in! http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=32175

Sen tog jag kort på de tygstumpar som jag har planerat att göra en tunika av. Nu måste jag bara hitta något bra mönster eller göra något själv. Jag tror att det vore ganska bra att ha mått eftersom jag tänkte skarva ihop lite bitar. Jag undrar just hur det blir... om det blir. När ska jag hinna sy?? Nästa vecka kanske...


Igår snöade det faktiskt på morgonen. Asfalten var helt vit utanför mitt fönster. Så är det inte nu, men det känns som att vintern har knackat på och står i dörröppningen men inte bestämt sig för om den ska stanna eller inte. Välkommen säger jag!


Som sagt gick det lite trögt med pluggande igår. Jag hamnade på golvet ett tag och då såg det ut i den här stilen. Jag tror att bilden är ganska talande... om ni ser vad den föreställer.

image55

Om jag har förstått saken rätt finns det ganska många som kommer på en hel massa saker som är otroligt viktigt och bara måste göras istället för att plugga. Jag är snarare så att jag vet att det finns saker att göra, men eftersom jag egentligen måste plugga så får jag inte göra de där andra sakerna förrän jag har pluggat. Det brukar sluta med att jag sitter och stirrar rakt fram och tänker på annat medan disken står odiskad, kläderna ligger där de inte borde, sängen är obäddad och damtussarna rullar runt. Summan av kardemumman är att jag inte får speciellt mycket gjort. Dumt, men sant.

Nu ska jag inte sitta här mer.. Ska gå igenom lite gamla tentor och lära mig ännu lite till idag!
Appropå att lära sig saker måste jag bara skriva att jag var ute och gick i fredags och då tänkte jag på vår coola hjärna. Fatta vad mycket information vi kan lagra där. Ganska häftigt! Jag började fundera på hur det egentligen fungerade rent fysiologiskt och kom fram till att det förmodligen var en hel del nervbanor och synapser och diverse signalsubstanser som samverkade på ett närmast obegripligt plan. Började gräva i neurofysiologin från termin ett men insåg att jag nog inte skulle kunna svara på min fråga själv så jag la ner funderingarna och njöt av min promenad istället! Men man kan ju fashineras både en och två och tretton gånger över kroppen. Hmm, det blev visst lite samma tema som i inlägget om fötterna det här... håll till godo!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Skönt att ha gjort tentan kan jag tänka mej, nu får du lite mer tid till att sy och pyssla mer. Har kollat lite på sysidan. Kram.

2007-11-05 @ 20:52:12
Postat av: Lina

känner igen mig i pluggandet. hoppas det gått bra!!
kram

2007-11-10 @ 12:37:23
URL: http://linarutgersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0