Ny klocka

Tänkte bara att jag skulle visa att jag köpt en ny klocka. Min gamla klocka betedde sig lite märkligt och började sacka efter så jag lämnade in den till urmakaren som gjorde en justering och sa att om den började likadant så var det fel på urverket. Den där lilla justeringen gjorde susen och klockan tickade på som den skulle tills en dag när jag tog på mig klocka på morgonen. Då visade min väggklocka halv åtta och min armbandsklocka visade sju. NEJ!!! tänkte jag. Nu är det kört! Ja, så i måndags blev det en ny. Tittade lite på klockor i söndags också när Daniel var här, men då blev det ingen. Men såhär ser den nya ut alltså. Vet inte om det är jag riktigt, men det blir väl det nu! :)


image39

Idag på morgonen har jag bakat banankaka. Mums! Bra recept om man har lite bananer som börjar nån sitt bäst-före-datum. Jag brukar kalla dem för morfarbananer eftersom morfar alltid hade sina bananer framme i en skål där de ganska fort blev prickiga. Såhär:

image42

En typisk morfarbanan!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Alltid kul att ta del av vad du haft för dej. Verkar vara mysigt i Gammelstad, du får ta oss med dit nästa gång vi hälsar på

2007-10-03 @ 21:10:19
Postat av: Lina

vilken snygg klocka!!!! Nu har jag också hittat hit :D välkommen till bloggträsket!

2007-10-11 @ 19:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0