På väg hem från skolan

Står i biblioteket nu på väg från skolan. Har varit här och pluggat lite. Tog dock inte med någon lunch utan bara lite frukt så nu måste jag hem och stoppa nåt i magen.

För tillfället är det plugg som gäller för hela slanten. Idag fick jag tack och lov lägga en del åt sidan för ett tag. Hade en praktisk examination i fredags. Tror jag skrev tidigare att jag var lite orolig inför den. I alla fall så sattes vi på prov i fredags och det kändes... sådär. Man vet aldrig hur det har gått efteråt tycker jag. Vi fick en halvtimma på oss att förbereda det patientfall vi blivit tilldelade och jag kan säga som så att min hand inte var helt stabil när jag satt och skrev ner mina anteckningar. Lite nervöst darr fanns där även om jag vet att det egentligen är totalt onödigt. Sen försökte jag visa och berätta allt jag bara kunde så att man inte skulle missa på något bara för att man inte sa det. Jag försökte tänka logiskt, hur bra det nu går när man har tusen miljoner tankar som försöker fly i vild panik men inser att de är fast.. När allt var över kände jag bara en stor lättnad över att det var avklarat så att man slapp oroa sig mer. I helgen har det känts okej. Jag kollade igenom bedömningsmallen och efter lite snålräknade (till min nackdel) tänkte jag att jag nog borde bli godkänd åtminstone... men helt säker kan man ju ändå inte vara.

Idag fick jag till slut veta resultatet. "Det gick jättebra" sa läraren. "jättebra.... jag har satt vg". Jag blev jätteförvånad. Det hade jag verkligen inte vågat hoppas på och inte trott heller. Det är nästan så jag blir avundsjuk på mig själv. :) Grymt skönt. Nu är det bara att fokusera på nästa grej. En tenta imorgon och en på måndag. Den imorgon känns rätt okej ändå. Det borde gå.... men man vet ju aldrig.

Hm... nej, det var väl bara det jag ville. Vara lite mallig. Det måste man väl få vara på sin egen blogg? Jag gillar egentligen inte att skryta, men här blir det ju lite i smyg. Det är ju ingen som måste läsa vad jag skriver.

Jag är förresten lite sysugen. Vill sy en softartunika att bara ha hemma. Har rensat bort lite kläder som jag funderar på om man kan göra något av. Får se vad det blir om det blir något överhuvudtaget. Hur som helst blir det efter tenta-p (=tentaperiod).

Hoppas det går bra för er vänner med allt vad ni tar er för!


Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Hej!
Så kul att det gick bra för dig med :) Jag fick också VG, grymt stolt över mig själv jag med haha. Vad fick du? Jag fick en fotledsvrickning (kan inte stava det andra. haha)
Känns ok inför tentan i morgon, men jag borde plugga mer!!! Det ska jag försöka mig på nu...
Kram

2007-10-30 @ 15:01:37
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Camilla

Grattis till VG:et=) Och lycka till kommande tenta, imorrn =) Kram på dig vännen

2007-10-30 @ 18:48:00
URL: http://lillcamme.blogspot.com
Postat av: Mamsen

Helt OK att va´lite mallig, du har ju själv jobbat dej fram till det, dessutom bra att ha i minnet en dag man inte tycker att man är så lyckad.

2007-10-30 @ 19:11:25
Postat av: Jonas

Efter att jag läst andra stycket tänkte jag skriva: "hundra spänn på att du klarade examinationen, dvs du får 100:- av mig om du inte klarade den."
Sen läste jag ju resten... och sparade en hundring. Men - nu vet du ju att jag känner dig! ;) Som du sa, helt onödigt att vara nervös.
*haha* "Det är nästan så jag blir avundsjuk på mig själv". Nästan så att man längtar efter revyn en aning.. =D
Lycka till på morgondagens prövning, nu ska jag montera ihop lådorna till vår nya byrå! *kram*

2007-10-30 @ 20:39:38
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Linda

Grattis! Du ser, du ska tro på dej själv å att du faktiskt kan! Jättekul att det gick bra...nu kanske du känner dej lite lugnare inför nästa tenta. Klart man får va stolt över sej själv, det försöker jag va varje dag! :) Låter kul att sy, själv är jag sticksugen men har svårt å hitta tid för det just nu. Jaja. Stor kram på dej svägran. Gillar dej...massor!!

2007-10-30 @ 22:16:19
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Maria

Tack tack för alla kommentarer! Vad glad jag blir att ni blir glada med mig! :) Nu har jag just skrivit klart en tenta och ätit lite lunch. Det känns som att den här tentan jag gjorde nyss inte var så svår... skönt! Kram till alla!

2007-10-31 @ 12:21:44
Postat av: Lina

hehe lite sent med grattandet märker jag, men bättre sent än aldrig!!! GRATTIS!! :D

2007-11-02 @ 13:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0