Helg

Nu är det helg. Slut på föreläsningar för denna vecka. Kanske inte helt färdigpluggat för det, men i alla fall för idag!
Veckan har annars varit ganska soft. Skolan och cellgrupp på måndag. Vi hade bönekväll på cellen och det var hur härligt som helst! En annan kväll blev det filmkväll hos Sus. Vi såg en film som vi egentligen inte borde ha kunnat se hemma hos henne eftersom den går på bio nu. Jag kan inte förstå hur det gick till, men bra var den i alla fall! :)
I onsdagskväll kom min kära vän hit och det var ju hur bra som helst. Igår var vi på en promenad till ormberget och tittade på utsikten. (Jag tror att jag bor ungefär där tredje och fjärde delen av bilden möts, från höger.)

image27


 Vi gjorde även en god äppelkaka på äpplen från gammelåvägen. Den blev ganska kladdig, men smaken var inte alls dum! Såg på film gjorde vi också, the butterfly effect. Bra, men lite konstig film.

 

Jag har sett nykläckta kycklingar idag!! Helt otroligt coolt och fantastiskt roligt! Det är någon kurs på skolan som har haft en äggkläckningsbur ståendes i korridoren och beräknad kläckning var idag så jag gick förbi imorse för att se om något hade hänt. När jag närmade mig buren stod fyra tjejer och hängde över buren för att få en glimt in genom luckan. Jag frågade om det hänt något och fick som svar att en var kläckt och en var på väg. Spännande, spännande tyckte jag men kilade vidare för att skriva ut lite föreläsningsmaterial. Skyndade mig dit på rasten och där låg en gul tuss och flämtade och en grå, lite blötare tuss pep och försökte förgäves att resa sig upp. Den lilla krabaten tog sats för att komma upp på benen, men tippade framåt med en duns. Jag tror att huvudet var lite för tungt för kroppen. Det såg så sött ut! Pip! Pip! Pip!

Nu blir det nog mat snart och sen så blir det andra bullar.



Lite senare... Det blev inga bullar, men det blev en promenad upp på ett annat berg och så blev det lite doobidoo på datorn. Har nu lagt upp några bilder också. Varsågod!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bullar!! - Jag vill ha! Så kul att läsa din blogg! Hände mycket i början men den här veckan har det varit lite tyst... fast av senaste inlägget att döma så verkar du ju ha haft fullt upp alla dagar. =)

2007-09-28 @ 23:17:41
Postat av: Maria

:) Ja, som du ser blev det inga bullar.
Jo, det är inte lika flitigt skrivit som första veckan kanske, men om du läser typ första eller andra inlägget så har jag inte lämnat nån sån garanti! :) Vi hörs! Kram!

2007-09-29 @ 00:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0