Hösten är här

Imorse var jag ute på promenad med kameran och det var så skönt! Solen sken och naturen var så fin. Jag önskar jag kunde ha varit ute en timma till och bara njutit! Tänkte jag skulle lägga ut lite kort på hur fint det är här i Luleå.

Jag gick ut strax innan åtta för att hinna gå en stund innan vi skulle börja med ett grupparbete halv tio. Då var det fortfarande lite frost på marken som låg kvar. Vad är detta för gräs? Är det kanske ogräs? Det var söta små blad i alla fall!



En liten bit längre bort fanns denna färgprakt! På en enda rönn fanns hela färgskalan från grönt till rött! Det är helt otroligt vad naturen kan vara vacker! Ibland kan jag sakna Östergötland. Där fanns det nästan bara lövträd tror jag! Okej, det fanns barrträd också. Vad jag vill ha sagt är att där var det ännu rikare färgspel än här. Det fanns verkligen allt från mörkt grangrönt till djupaste blodlönnsrött! Dessutom var det som sagt bra mycket mer variation på lövträden än det är här. Gran, tall och björk i all ära, men jag vill ha fler av de andra lövträden!


På ett annat ställe hittade jag en liten skogsdunge. Den var väldigt liten, men också väldigt mysig! Därinne satt en fågel och tog ner ett gammalt bo som säkert har varit hem åt små fågelungar den här sommaren som gått. Fågeln hade sällskap av ett annat litet pipande djur, nämligen en ekorre. När den fick syn på mig stannade den upp i sitt kottskalande och stirrade på mig med sina ekorrögon. Jag stirrade tillbaka en stund och försökte fånga den på kort, men det gick inte så bra. Zoomen på kameran var inte tillräcklig, eller så brast det i min smygteknik...


Ytterligare en bit bort finns lite mer vatten. Vatten är ju vackert, eller hur? Den högra bilden av dessa tre är inte tagen på himlen utan på vattenytan. Så spegelblankt var det! Om man ställer sig på händer så kan man faktiskt tro att det är himlen man ser! Den vänstra bilden tyckte jag var så fin med både vattnet och alla färger. Sen kommer en sista bild med lite färg. Här var det en björk som helt hade snöat in på gult.

Ja, det var min lilla morgonpromenad det. Till sist bara en liten bild på hur stolsdynorna blev. Samma tyg som en av kuddarna på sängen.

Det var allt för mig idag! Nu ska jag fortsätta med att renskriva lite halvläsliga och ganska röriga anteckningar. Känns som att det kan vara bar att få lite ordning på dem!
Ha en riktigt bra kväll! (Eller dag eller natt eller vad du vill!)



Kommentarer
Postat av: mamsen

Ja visst är naturen fin på hösten med alla vackra färger. De söta gräset du funderar på är nog klöver. När jag var barn lärde Maja mej att sökta efter lyckoklöver alltså en "stängel" med 4 blad istället för 3 som de flesta har. Lyckades nån gång ibland faktiskt.Snyggt blev det med den prickiga dynan.

2007-09-20 @ 20:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0