Kuddar och gardiner

Tänkte jag kunde försöka lägga ut några bilder på dagens projekt. Har sytt färdigt ett kuddfodral idag. Den blev riktigt fin tycker jag. Jag har varit så pysslig sista veckan. Fållat upp gardiner, sytt stolsdynor, och ännu ett kuddfodral. Mycket kul! Fick en bra födelsedagspresent.. mamma och jag gick på stan och handlade tyg mm. "Du väljer, mamma betalar" Det var vad som stod på födelsedagskortet och så blev det. Nu har jag alltså gjort något av allt tyg! Här kommer en del av resultatet! Kanske kommer bild på stolsdynorna sen också

Den högra bilden är lite suddig, men den visar hur det ser ut på baksidan. En liten detalj som gör att man kan ha den vilken väg man vill. Tänk vad man kan göra med lite tyg. Den svartvita är gjord av den bit som blev kvar från gardinerna och av ett gammalt lakan som var helt utnött. Man tager vad man haver som det heter. Jag hade inga band till baksidan, så jag tog stadkanten på lakanet och det fungerade hur bra som helst!

.

Kommentarer
Postat av: Linda

Välkommen till bloggträsket!! Va kul å få läsa om dina pysselprojekt! Det vart supersnyggt!!! Jag har också pysslat idag, sytt två kuddöverdrag, kanske lägger ut nån bild på dem framöver :) Har petat runt i lägenheten lite idag å igår, Jonas satte upp kökslampan igårkväll (mycket bra jobbat!) å så har han borrat hål till några tavlor som jag satt upp idag. Har också sytt upp lite gardiner, fyra stycken närmare bestämt! Jättefint tyg det där svartvita! Stor kram på dej! Tänkte kolla om du va online, hittade en jättefin bild på dej å Daniel från Skottland som jag tänkte skicka, men det kommer fler gånger. KRAM KRAM

2007-09-15 @ 18:28:15
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej på dig!
Va kul att du också har en blogg så man kan hålla koll på dig lite :) Jättefina kuddar verkligen. Blir jättesugen att sy nya kuddfodral jag också, men det får jag göra snart för vi har fått en ny lägenhet som vi flyttar in i 1 december :)

2007-11-03 @ 20:00:17
URL: http://lisagidlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0