Vem är Gud?

Ja, det var ju frågan som gällde i förra inlägget. Svaret jag fick höra på ungsomssamlingen menade, väldigt kortfattat, att Gud är:
- Kärlek
- Evig
- Skapare
- Helig
- Allsmäktig
- Trofast
- Ljus
Sen tror jag att Gud är mer än detta. Gud är ju Gud liksom! Vem kan beskriva Gud?

En dum grej... Jag glömde min telefon på kyrkan. Så typiskt. Fick i alla fall låna en telefon och ringa till ungdomspastorn och be honom gå och hämta den. Försökte hitta någon sida på nätet där man kan skicka gratis sms för att meddela D att jag nog inte kommer få tillbaka den förrän imorgoneftermiddag. Det kan ju faktiskt hända att han försöker ringa mig innan dess. Eller funderar på varför jag aldrig svarar på hans sms. Hittade efter en hel del sökande en sida där det gick! En annan sida jag var inne på lät allt så bra. Man fick bli medlem gratis och bekräftelsen på medlemsskapet skulle skickas till mailen (och inte till mobilen som på vissa andra sidor). Jag kollade mailen där det var en länk man skulle trycka på för att aktivera och det gjorde jag. "Nu kan du logga in" stod det. Bra! tyckte jag och skrev in användarnamn och lösenord. Jaha, vad händer då? Jo, det ploppar upp en ruta som säger att jag måste uppge en kod för att verkligen verifiera att det är mitt mobilnummer jag vill ha som avsändare och den koden har skickats till min mobil! Men hallå! Jag använder den här sidan för att min mobil av en anledning inte är användbar. Smart sida!! Nej...

Nu ska jag minsann gå och sova. Det är verkligen dags för det nu.

image23
Ett av kvällens bibelställen:
"Gud är ljus och att inget mörker finns i honom. Om vi säger att vi har gemenskap med honom men vandrar i mörkret, ljuger vi och handlar inte efter sanningen. Men om vi vandrar i ljuset, liksom han är i ljuset, då har vi gemenskap med varandra, och blodet från Jesus, hans son, renar oss från all synd."
(1 Joh 1:5-7, Bibel 2000)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0