Bloggtoppen nästa?

Full fart på bloggen... not!
Jag är nog så långt ifrån alla bloggtopplistor som det är möjligt.

Jag är nu på sydligare breddgrader, nämligen Luleå. Vaddå sydligt tänker du kanske? Jo, men om man jämför med Gällivare så. Min förklaring till den dåliga uppdateringen är varken att det varit så tråkigt att jag inte haft något att skriva om, eller att det har hänt så mycket att jag inte hunnit skriva utan bara att det inte har blivit av. Så om ni hemskt gärna vill veta mer detaljer om praktiken får ni fråga. Det är i alla fall grymt skönt att vara tillbaka i Lule igen!

Nu är första veckan i skolan avklarad. Inga föreläsningar imorgon. Passar bra eftersom Daniel och pappa kommer ikväll! Det ska bli kul att träffa dem fastän det bara var fyra dagar sedan sist. Så nu ska jag väl se till att få lite mat i mig och sen damsuga golvet så att inte de som sover på golvet får damm i lungorna.

Jo, men just! Jag ska berätta om min morgon. Normalt brukar jag snooza ett par gånger (eller fler) innan jag masar mig från sängen och försöker vakna till liv. I morse hade jag ställt klockan på halv sju, jag ville ha extra gott om tid eftersom jag skulle duscha. Klockan ringde 06.30, jag tryckte på snooze, somnade om.... Klockan ringde igen 06.40 och jag tryckte på snooze. Snart började jag piggna till och öppnade ögonen trots att klockan inte ringt en tredje gång. Jag kände mig ovanligt utvilad och tittade på klockan för att se hur många minuter till jag kunde dra mig innan jag verkligen var tvungen att kliva upp. Klockan visar 08.05!!! Panik panik panik!!! Skolan börjar om 10 minuter!! Jag blev klarvaken. Tvättade ansiktet. Raggardusch. På med kläder. Lagomt förvirrad och stressad packar jag ner block och penna i väskan. Inser att fukost blir svårt att hinna med. På med ytterkläder, svepte ett glas fil, tog ett äpple i handen och gick iväg. Jag kom nästan i tid... Jag missade bara allra första inledningen. Men hjälp vilken stress!!! Jag slog nog personligt rekord i att från sovande komma till skolbänken och lyssna på föreläsning!

Håll ut! Jag ska uppdatera er med bilder såsmåningom. Från Gällivare... min favoritvinterort hittills.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du som aldrig försover dig, hur lyckas du med denna bravad! Som du kanske vet åker vi till Stockholm i helgen, tänkte hälsa på Jackeman! Men först middag hos Simon (ikväll) och ungdomssamling efter det.
Hade bra och ta väl hand om gästerna!
/Jonas

2008-04-11 @ 13:53:39
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Linda

Tja! Uscha, stress är inge kul! Du gjorde det riktigt bra som nästan hann till skolan. Hoppas ni fått en riktigt härlig helg, det har då vi! Sitter hos Skacke nu, hade ingen kamera med oss i helgen så det blir en tråkig uppdatering på bloggen, när jag nu tar mej tid för det. Stor kram!

2008-04-13 @ 14:36:04
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0