Blod och kräk och allmänt frid och fröjd!

Jojo. Nu har det gått tre dagar på praktiken och det är ungefär hur intressant som helst! Verkligen! Jag och Elin faschineras hela tiden över vår handledare som är så duktig på det hon gör och vi blir överlyckliga över att få flytta på sängar och stolar. Typ.. :) Då känns det ju som att vi får vara med i alla fall även om vi inte kan göra så mycket. Idag kom även en varning om misstankar på kräksjuka på vår avdelning... så nu är hygienrutinerna verkligen extra viktiga! Sprit och förkläden är A och O!

Blod har det också varit idag. Jo, idag var första blodgivningen för mig och det gick bra. Det var världens snällaste som tog hand om mig . Hon såg att jag var lite nervös eftersom det var första gången och var så omtänksam! Väldigt uppskattat! Synd att jag inte sa det till henne. Det var ju dagens tabbe... När jag satte mig upp efteråt kände jag mig lite trött men jag undrar om det lika gärna kan ha berott på att jag legat en stund och kanske blivit lite dåsig av själva ryggläget. Jag blev inte yr eller nåt så det känns ju bra!

Annars är livet bra! Det känns kul med praktiken och jag känner att jag har tid att pyssla om jag vill. Jag ska få besök i helgen av minst två  underbara människor. Kanske blir det fler än dem. Det återstår att se! En annan trevlig sak är att jag snart ska äta middag. Det blir potatis och goda fetaostbiffar som Daniel gjort. :)

Sköt om dig du unika skapelse!

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Så kul att det gick bra att ge blod :) Och du, jag hade redan glömt magsjukan. hahaha. Mitt minne alltså ;)
Nä, nu ska jag fixa mat till i morgon.
Kram!

2008-01-30 @ 19:27:10
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Linda

Åh va kul å läsa att du lämnat blod! Bra jobbat, det är ju en så viktig sak å ändå enkelt att fixa. Magsjuka lät ju inge kul, men med mycket sprit hoppas jag att ni håller er friska. Hade såååå gärna kommit upp i helgen, men vi har "ny i stan" på kyrkan, å jag jag nog svårt att fixa tillräckligt med folk för fika och dekoration...tyvärr :( Saknar ju dej, men det får bli en annan gång helt enkelt! Ta vara på dej dej du unika svägra! Stora kramen!

2008-01-30 @ 21:12:40
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0