Lampor, kalas, tankar, skola och lite mer!

Tänt var det här! Ja, nu är rummet ljust igen. Min taklampa hade gett upp. Inte en enda av tre glödlampor var hela och de jag hade i lådan var också trasiga när jag skulle byta. Typiskt! Men idag inhandlade jag nya lampor och det är ljuvligt!

Jag ska strax, strax iväg på kalas hos Sara. Jag lyssnar lite på Peps Perssons O'boy och väntar på följe till kalaset. Tänkte jag skulle hinna skriva lite först. Vi får väl se hur långt jag hinner innan det dyker upp någon... Men just! Jag måste leta fram lite pengar för presenten. Dröj! ... ... ... Ja, då var det gjort!

Ja, igår var det då examination. Känns grymt skönt att det är gjort nu! Hoppas bara att det gick bra. Jag tror att det kan ha gått vägen men är ändå lite osäker. Vi får väl se nästa fredag! Idag var jag på skolan också. Läste om sjukgymnastik för äldre, om demens, fall bland äldre och lite annat. Det gick ganska bra. Måste titta på det lite till bara. Pluggade lite psykiatri också. Oj, oj! Mycket att hålla koll på. Nu ska jag inte tänka så mycket, men om jag skulle göra det skulle jag förmodligen få lite panik över stortentan som väntar på torsdag. Men jag ska inte tänka så mycket på det. Ikväll ska jag på kalas och ha trevligt.
Jag läste bl.a. om anorexia och andra ätstörningar idag. Är det inte märkligt det där med vikt? Eller snarare dumt att det är så stor fixering vid vikt. Klart att det inte är hälsosamt att vara varken överviktig eller underviktig. Jag är inte den största människan här på vårt klot och det får jag höra kommentarer om ibland. Gärna i lite besvärat tonfall. "Äter du ordentligt?" "Du ser ut att ha gått ner i vikt." "Vad smal du är." Jag tycker inte att det är så kul med sådana kommentarer. Okej att jag är smal, men jag är inte underviktig. Man kan ju fråga sig vad normalvikt är och jag vet inte svaret, men om man skulle gå efter BMI (som kanske inte är det bästa måttet) så ligger jag inom "normalområdet". Visserligen i nedre delen, men hallå?! Jag är nöjd med min kropp. och det är inte så att jag håller på att försöka svälta mig själv. Det vore ju fruktansvärt! Jag mår bra, men jag tror att det är lika tråkigt att höra sådana kommentarer om man är smal som att få stirrande blickar eller kommentarer om man är tjock! Visst skulle det inte vara helt fel men något kilo till på min kropp men man blir ju knäpp om man ska gå och fundera på hur man ser ut jämt! "Varför får man inte bara vara som man är?" som the Real Group sjunger. Visst förstår jag att det bara är av ren omtanke som folk frågar och det är bra att människor som har problem med vikten får hjälp. Hmm... det blev visst lite storm i mig här, men jag ville bara väcka lite tankar.

Nu har jag kommit hem från kalaset. Jättetrevligt och vi fick äta god daimglasstårta som Saras klasskompis gjort. Lekte maffia gjorde vi också, jag var lekledare. Helt enkelt en skön kväll med goa människor!

En grej från idag bara. När jag satt i biblioteksfiket och pluggade kom en far och en dotter (jag gissar att det var så) och satte sig vid bordet bredvid. Pappan pratade engelska och dottern svenska. Det lät ganska roligt faktiskt! Hon åt en glass och efteråt var hon helt brun runt munnen. Söt tjej!!

Måste bara skriva en grej till... Måste och måste... Jag vill skriva en sak till och det är att jag åt en svingod efterrätt idag. Panna cotta med chokladsmak toppad med hackad mango. Ljuvligt!

Bara en sak till. Jag fyndade på La Redoute igår på deras onlinerea. En tröja, ett linne och en kofta för ca 350. Perfekt med tanke på att jag fick lite julklappspengar. Kanske blir något mer också. Vi får väl se om jag tar mig till stan en dag.

Nu mina vänner så väntar min bädd. Där blir det några timmars välbehövlig sömn!
Natti!

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt med ett nytt inlägg! Idag har vi varit på möte, shoppat lite tyg å gardiner på stan, satt upp dem/lagat middag, haft martin å simon här på middag, varit på bio (national treasure 2), vikt en massa tvätt och satt upp ett draperi för förrådsdörren i hallen. Känns ändå som en såsig dag...suck! Är INTE taggad för jobb imorrn, jobbar 7-17...det känns. Undra om jag ska va så duktig å gå å lägga mej nu så jag får sova lite. Inatt sov jag på soffan...hörde inte att jonas väckte mej typ 4 gånger så jag fick ligga kvar. Mycket skönt! :) Den får klart godkänt den nya soffan. Stor kram på dej!

2008-01-13 @ 22:22:44
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0