Stången strejkar

16.30 Väntar på att spagettin ska koka färdigt så jag hinner äta innan jag ska iväg vid fem. Det blir nog lite stressigt eftersom jag började bråka med duschdraperistången. Jag tyckte att jag kunde hänga lite tvätt på den, precis som jag gjort många gånger förut. Den här gången var det bara så att Stången hade fått nog. Han vägrade att vara tvättlina och kastade sig i raseri rätt ner i golvet med duschdraperi och tvätt på! Jag försökte lirka med honom men han var bestämd och ville inte alls inta sin plats igen. Jag skruvade åt båda håll för att han skulle sitta bra, men nej! Just nu ligger han på golvet i badrummet och där får han ligga och tjura tills jag kommer hem igen. Då ska jag lirka lite mer med honom. Nu blir det mat lite snabbt. Jag måste hinna förbi Slemmis också och lämna tillbaka en film jag såg med Mikaela igår. "She's the man" hette den och jag kan varmt rekommendera den. Grymt rolig. Gillar man Freaky Friday så gillar man garanterat denna. Så lustig film. Vi satt och skrattade både högt och mycket! :)

19.45 Hemma igen. Nu blir det nog ytterligare lite pyssel. Eller kanske en film. Eller kanske både och. Jag har pysslat massa idag, men tyvärr kan jag inte skriva om mitt pågående pysselprojekt eftersom det är lite hemligt för en av er som läser bloggen. Spännande va? Förresten så måste jag ju ta tag i Stången... Han är ju lite nere för tillfället. Min stora fråga är bara; vilket håll ska man skruva åt? Om man tänker på en vattenkran så skruvar man väl motsols när man skruvar på vattnet och medsols när man stänger av. Och om man skruvar i en skruv så skruvar man väl medsols när man ska dra i den. Hur är det med duschstänger egentligen? Kan ingen bara rita ut lite pilar så att man vet åt vilket håll man ska skruva?

Jo, sen hade jag fått lite kommentarer på förra inlägget.
Jonas: tack för att du korrekturläser mina inlägg och påpekar felstavningar och räknefel. Det där med 10 kr/bulle. Det skulle vara 10kr/3 bullar. Vi räknade att det skulle komma ca 30 ungdomar på samlingen och då skulle de få 3 bullar var. Så om vi då tog 10 kr/person så skulle det med råge täcka kostnaden för ingredienserna. Då blev det bättre va? Titta här förrestan vad jag hittade i en tågtidning! Får jag göra reklam för ert företag här förresten? Eller är det typ olagligt? Jag menar det borde ju bara vara bra för er? Annars kan jag ju ta bort den. Eller så kan jag få betalt för att jag visar reklam här! :)
Linda: receptet är från hemmets journals hemsida;  http://www.hemmetsjournal.se/hj/Recipe.aspx?id=5605&RecipeID=3512


image120
Denna potatis ville sprida lite kärlek till mig förra terminen.
Nu sprider jag den vidare!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte visste jag att du en längre tid haft en "han" i ditt badrum!!!. Förresten, dekorationen av burken var fin både med och utan söm.

2008-01-27 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0