Fortfarande sommar, men ingen fotboll.

Nope. Ingen fotboll för min del. Jag vågar inte ge mig på en så stor boll. Men Daniel spelar för fullt! Själv har jag helg nu och är ledig hela tre dagar i rad! Härligt, härligt!  Vi hade tänkt dra D:s båt lite söderut och åka lite runt Ulvön och Trysunda men vädret verkar bli ostadigt och det är inte så roligt att åka båt och tälta i regn och snålblåst.

Jag satt nyss och kollade in ett par kompisars resedagböcker och min mail när jag plötsligt kom på: "just det! jag har ju en blogg!" Jag hade nästan glömt det. Det blir så mycket mindre datortid när man inte går i skolan. Dagarna rullar på. Först är det jobb och sen händer det alltid något på kvällen. Är det inte Daniel så är det något annat eller så är man så less att det inte blir något alls. Dagarna går fort och vi är redan i mitten av juli. Galet vad det går fort! Fast å andra sidan kan man tänka att vi har halva sommaren kvar! Den bästa delen dessutom. Nog för att det blir mörkare, men det brukar ju vara varmare i augusti.

*Borde jag uppdatera mina trogna läsare om vad som hänt sedan sist? Förmodligen...
*Tja, jag har fått träffa lilla Ingrid och Mikaela. Väldigt trevligt.
*Träffat Lisa och hennes kille har jag också gjort... på en släktträff.
*Tältat en blåsig natt efter en familjekväll med grillning.
*Jobbat har jag förstås gjort.
*Mamma och jag har varit till Umeå och shoppat. Jag känner att jag uppdateringen av min garderob går sakta med säkert framåt. Dock bör man väl tillägga att allt är relativt. Det här är ju ingen modeblogg om man säger så...
*Jag har stickat en vante... den andra väntar på att bli stickad.
*Vi har bokat biljetter till Gotland! Tjohej! vilken grej! Nu måste vi bara lägga upp en reserutt.
*Häromdagen var jag på en guidad tur i fabriken, M-real. Kul att se hur D jobbar. Arksalen, även kallad tomteverkstaden, var nog roligast. Där skärs pappret till A4 och packas i kartonger och på pallar. Allt med löpande band och robotmaskiner. :)

Det har säkert hänt en massa mer som någon säkert kommer att påminna mig om, men det ids jag inte fundera på nu! Nu borde jag kolla om det finns några företagssjukgymnaster i Övik... fast egentligen vill jag sticka vante. Eller sy. Eller läsa pocket. Eller gå ut och gå. Eller kolla i LaRedoute. Eller... något annat spännande. ;)

Njut av sommaren! Som morfar skulle ha sagt: Lev och må!

Kommentarer
Postat av: Linda

Rara svägra! Härligt att få gotta sej i ett nytt inlägg! Låter som att du har det härligt, det ska man ju ha på sommarn! Jag är tillbaka i jobbet igen, nästa vecka också. Sen får jag 3 veckors semester, 3 fullbokade veckor såklart. Så mycket man vill hinna med på så kort tid, att man aldrig lär sej. Har precis fått in räven, han hade party ute inatt. Nu påstår han att han måste ut igen...tror du han umgås i fel kretsar? Mamma blir lite orolig... :)

Gotland låter inte alls fel, hoppas ni får mysigt!! Trivs du på jobbet förresten? Går det bra? Massa kramar på dej!!

2008-07-18 @ 09:29:51
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tjing!

Ska ni till Gotland? när dka ni dit? Vi ha nämligen funderat på en tur till Gotland, fast de blir inte förrns jag slutat jobba dock...Kul att läsa vad du hittar på under sommaren=) Jag håller med dig om att sommaren går fort...huvva!=)

Take care my friend! KRAM

2008-07-22 @ 23:04:29
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0