Nördigt...och skrytigt.

Lite nördigt att skriva två inlägg typ direkt efter varandra men jag måste bara få skriva samma sak igen. Jag har just kommit hem efter en springtur. Det gick ganska bra. Jag springer väääldigt sakta, men jag går inte i alla fall och jag är stolt över mig själv att jag faktiskt kan få tummen ur ändan och släpa mig ut. Jag har varit ute en gång innan och joggat också. Då gick jag en halvtimme först och joggade 10 minuter. Nu gick jag tio munuter och joggade 20 minuter. Heja mig! Tänk om jag skulle klara att jogga hela vårruset! Bara jag slipper mjälthugg/håll så kanske det kan gå! Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag börjar frysa.

Två frågor bara.
* Är det någon mer än jag som blir slemmig i munnen är de springer/joggar?
* Har någon annan tänkt på att man blir mycket hungrigare om man ökar sin aktivitetsgrad? Jag tycker det märks direkt!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Heja, heja, jag ska ringa dej på fredag och kolla om det blivit nån fler joggingtur(för att sätta lite press på dej) Vadå långt inlägg, för en mamma är det aldrig för långt. Massor med uppmuntranskramar. Förresten, Anette har blivit mamma till en liten tjej på 2,8 kg

2008-05-14 @ 21:31:41
Postat av: Linda

Whiii, way to go svägran! Har du hållit dej uppdaterad på min blogg så märker du att vi ligger lite i fas just nu, jag är också på G med träning. Inte nån jogging än, men vem vet. Har också ett lopp nästa vecka, blodomloppet. Vi är fem från jobbet så vi går. Motion det också..! Stor kram igen!

2008-05-14 @ 22:57:48
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Linda

Just, ang slemmet. Om jag har nyborstat tänderna eller exempelvis ätit nått innan jag far iväg (exempelvis en liten plopp innan jag cyklar hem från jobbet) får jag också kämpa på med slem. Äckligt va?

2008-05-14 @ 22:58:52
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Lisa

Ja, det vore ju faktiskt roligt om vi kunde träffas alla tre, men det kan ju bli lite knivigt. Jag är väldigt sällan hemma på sommaren eftersom att jag jobbar. Men nån gång tycker jag vi ska kunna klämma in en träff. Om inte så får ni komma och hälsa på mig på babyavdelningen på Barnens Hus :)

Va duktig du är som är ute och springer. Jag och Joakim har kört igång med springandet också. Vi lessnade på att gå på gymmet och köpte oss nya joggingskor istället, så nu är vi ute minst två gånger i veckan. Det har funkat ganska bra hittills. Det känns att man blir bättre och bättre för varje gång, sen spelar ju självklart dagsformen in också :) När får du sommarlov då? Ska du vara ledig eller ska du jobba i sommar?

2008-05-15 @ 16:13:32
URL: http://lisagidlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0