Söndagmorgon

Klockan är strax efter sju och här sitter jag. Jag hade bokat tvätttid nu. Det brukar vara ganska soft att kliva upp, lägga in tvätten i maskinen och sedan sova en omgång till. Men i morse var jagkonstigt nog ganska pigg när jag kom tillbaka från tvättstugan så jag tänkte att det var onödigt att lägga sig igen. Tänkte jag kunde berätta lite om helgen och lista gårdagens planer.

I fredagskväll var blev det tjejkväll med middag ute på thairestaurang. Vi beställde olika rätter alla tre och smakade friskt från varandra. Jag åt skinkstek i currysås... tror det var både kokosmjölk och jordnötssås i. Smakade mycket bra, men var lite starkt. Kanske inte så konstigt eftersom det var två chilimärkningar på menyn. Starkast var en trea.. Efter maten lyxade vi till det och beställde efterrätt också. Jag åt citron- och limesorbet och det var typ det fräshaste jag har ätit. Den skulle jag gärna äta igen en het sommardag! Efter middagen blev det lite fönstershopping på stan innan vi drog oss hemåt. Jag och en av tjejerna cyklade hem och tittade på film, Love Actually. Jag har sett den en gång förut men tyckte inte alls att den var bra då. Men efter att ha hört en massa positivt om den var jag tvungen att ge den en ny chans och den här gången tyckte jag att den var ganska rolig. Jag skrattade en del. När filmen var slut satt vi och pratade en massa och kvällen tog slut vid halv två.

(Jag sitter här och lyssnar på p3 när jag skriver. De spelar en massa bra, soft, musik. Jag undrar vad det är för program. Verkar vara folk som har önskat musiken..)

I går blev det en heldag i stan. Ira och jag drog på stan och fixade en present till ungdomspastorn som fyllde år. Sedan blev det brännboll för min del tillsammans med folk från kyrkan. Grymt kul faktiskt! Tyvärr var vi lite få, så det var bara att slå och kuta för livet för att inte bli utebrända! När vi spelat oss trötta vankades tårta hos U-pastorn. Mums! Till och med glutenfri tårta! Imponerande! Efter tårtan blev det fri lek på gräsmattan innan det var dags för mat och sedan körkonsert med Samuel Ljungblad i kulturens hus. Väldigt kul att se och höra en kör på ca 170 personer. Ljungblad var duktig han också, även dansgruppen Towdah. Träffade en av D's kompisar som jobbar på Bilda. Kände knappt igen honom utan glasögon! :) Men han kände igen mig så det blev lite surr efteråt. Trevlig kille!

Idag är planerna att:
- korrekturläsa vår rapport
- förbereda mig inför ett seminarie på tisdag
- tvätta
- adressändra inför sommaren
- ta en promenad, kanske jogga lite... Imorgon gäller det ju!
- förhoppningsvis börja packa inför sommaren, åtminstonde börja fundera på vad jag ska ta med hem

Ja, det kanske kan bli en ganska bra dag. Den verkar lite seg när man ser den i punktform... men, men...

Idag är det morsdag! Grattis mamma! Tack för att du är världens bästa mamma till mig och Jonas! För oss finns ingen mamma som är bättre än dig! (Eller hur brorsan?) Vi hörs lite senare idag! Stora kramar!

Kommentarer
Postat av: Linda

ni verkar ha haft en härlig helg! mysigt att äta ute...det gjorde vi igår ;) OJ va klockan är mycket, jag måste lägga mej genast! Vad äre förresten som gäller imorrn? Jag vet att jag läst det nånstans men jag minns inte. Äre vårruset eller?? Kram kram!

2008-05-25 @ 23:52:55
URL: http://lindaaronsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0