Varning för långt inlägg!

Jag är nog inte någon bra bloggare. Men jag skulle kunna bli! :) Det är nämligen så att det händer grejer lite nu och då som jag tänker vore roligt att skriva om. Det finns liksom ett behov av att dela med sig av det som hänt eller det jag just gjort. Oftast berättar jag det för Daniel eller någon anna som finns till hands istället för att skriva här direkt och då känns det liksom meningslöst att skriva samma sak här. Jag tänker att jag redan berättat det... Faktum är att jag funderade på bloggens vara och icke-vara och kom fram till att syftet med bloggen har ändrats lite. Först var det för att kunna dela med mig av bilder till mamma och pappa (och andra också). Nu är det nog mer ett extra ventilationshål när D inte har tid/lust/vad-det-nu-kan-vara-för-anledning att prata med mig. Klart det finns andra att prata med, men jag är en person som helst vill ha en anledning till att ringa... förutom till D då.

Idag har det hänt två lustiga saker.
1) Det har snöat! Jajjemän! Säkert ett par minuter eller så. Och det var faktiskt snöflingor. Igår haglade det galet mycket så jag tänkte att det kanske var hagel igen, men nej! Det var snö! Så nu är det äntligen vinter igen!!! Hurra, sommaren är slut! Jag slipper den kvalmiga hettan! ;) (Okej, sommaren går väl an, men jag tycker inte att det behöver bli så mycket varmare än det är nu...)
2) Jag handlade för prick 100 kronor. Hur ofta händer det? Jag blev så nöjd men så kom jag på att det ju finns något som kallas öresutjämning eller något liknande så jag räknade ihop allt själv. Vad blev svaret? Jo, 99.85. Plötsligt försvann min glädje... Då var det ju inte prick! *fnys!*

Nu, mina vänner kan man märka att det här börjar arta sig och komma upp i nivån ketchupblogg. Definitionen på det är enligt svägrans vän Erika: "först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer allt". Jag tror jag är där nu... Så håll ut eller sluta läsa! :)

Jag tänkte berätta lite väl valda delar som hänt här på sista tiden. Ska försöka vara kortfattad, men det vet man ju hur det kan gå med det!

*Jag har bakat Wienerbröd! Om det är rätt stavning vet jag inte och jag orkar inte kolla upp det heller. Glutenfria bakverk och det blev så gott! Speciellt nybakat. Nu när de har legat i kylen i en plastlåda har de förlorat all sin frasighet.

image140
* En annan kväll var jag ännu mer huslig och bakade russinlimpa och gjorde egen musli. Muslin fick innehålla flingor, havregryn, mandel, torkade aprikoser, solrosfrön och linfrön och smaksattes med kanel. Är det någon som har tips på vad man kan ha med mer i musli?

image141
* Jag tror jag börjar bli gammal. För några veckor sedan var jag på ett ungdomsmöte där ett team från Livets Ords bibelskola höll i trådarna. Jag tyckte att alla såg jätteunga ut fastän de säkert bara var några år yngre än mig. När jag lite senare berättade detta för en kompis här uppe, att jag kände mig gammal så beskrev jag att de i teamet såg så piffiga ut. Bara det uttrycket liksom! Piffig. Vem använder det? Men min vän förstod precis vad jag menade så det var ju bra det i alla fall! :) Predikan var i alla fall väldigt bra. Den handlade om att vara brinnande för Jesus. Hon som pratade berättade det som om att vi kristna som är räddade/frälsta har ställts på en klippa, medan de som inte är frälsta ligger kvar i vattnet och simmar runt. Hon uppmanade alla kristna att inte vända ryggen till de som ligger kvar i vattnet och tänka "skönt att jag är räddad". Hon uppmuntrade oss att vända oss mot vattnet och försöka rädda de som simmar runt och håller på att drunkna. Hm, jag känner att jag inte gör liknelsen riktig rättvisa, men den talade till mig då. Om du har någon fråga är det bara att ställa den så ska jag försöka svara!

*Vi är ju förlovade Daniel och jag och det känns ju kanon! :) Ibland får man frågan "när ska ni gifta er? ni vet väl att det sägs att man ska gifta sig inom ett år?" Hm, jo, jag har hört det. Än har vi inte bestämt något datum men vi klurar väl lite på det. Själv har jag inte kunnat hålla mig borta från hemsidor om bröllop... :) Men jag tänker att det är bra att samla inspiration! Drömma får man väl göra? Det var förresten här det hände! På utsiktstoppen! Här ser ni bilder på både toppen och på utsikten.

image142image143
* Ja, vad mer då? Jo, Linda, jag måste bara vända mig till dig lite kort. Du skrev i en kommentar att jag skulle lära mig spela bas så att jag skulle kunna lära dig. Men hallå? Vi kan väl inte bilda ett tvåkvinnoband med två basister. Jag hade ju tänkt att du skulle vara gitarrist. Går det bra? Vi kan väl repa lite i sommar så kanske vi kan dra av en konsert i slutet på augusti...

Haha! Jag har förresten kommit på ett nytt verb att böja. Jag råkade säga lite fel en gång och det blev rätt kul. Vi hade haft konsert med vår kör och alla tjejer hade kjol. Man bugar ju vanligtvis när man får applåder och så gjorde även vi.... när publiken applåderade så bög vi. Eller oj, bugade menar jag! :) Voila! Buga-bugade-bög.

*Jag har anmält mig till vårruset. Ojoj! Vad har jag gett mig in på? Därför ska jag släpa ut kroppen från mitt instängda korridorsrum och låta hjärtat pumpa en stund.

* Efter söndag kan ni förvänta er ett inlägg av ren och skär glädje. Jag vet det redan nu. Dels kommer D upp och är här i helgen och dels ska vi på konsert med the Real Group. Fatta vad coolt ! Alltså jag kommer typ sitta och le heeeela konserten bara för att de är så grymma! :)

Nu är ni trötta på att läsa va? Jag ska sluta nu. Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är inte alls trött på å läsa, varför slutade du?? Haha, diggar uttrycket ketchupblogg...det är ju grymt bra! Wienerbröna ser helt gudomligt goda ut, du är ju grym! Kom på en sak du kan ha i müslin...torkade bananskivor...de är hur gott som helst! Satt alltid å plockade ut dem hos mormor å morfar...mumma! Russin är ju också gott i...fast helst mjuka å färska. Jo, ang bandet...du kan ju lära mej bas, men jag håller mej ju såklart till gitarren...=) Haha, älskar den där böjningen! Snygg! Jag lyckades med en bra en ikväll också...jonas ville se die hard på 6:an å jag ville se klart grey's anatomy på 5:an. Efter mycket knotande från hans sida blev det grey's (och jag) som segrade...när jag sen slog över på 6:an visade det sig att hockeyn hade dragit över tiden så filmen hade inte börjat. Jag påpekade lite tjurigt att han hade gnulligt helt i onödan. Gnälla-gnall-gnulligt. Vad sägs om den? Pluspoäng va? KRAM!

2008-05-14 @ 22:54:46
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Magda.

Hej Maria!

Jag måste också bara få hålla med om böjningen din, så fantastisk =)
Och du... hälsa gärna din fantastiska fästman i helgen från mig och NJUT av Real"arna" i helgen!
Hoppas få träffa dig någon gång..
Kram, även om jag inte känner dig, men du är ju trots allt förlovad m en vän till mig.

2008-05-16 @ 23:15:32
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0