Vårruset!

image145
Jag vann igår! På vårruset! Alltså inte över alla, men över mig själv. Jag joggade hela vägen och det är jag väldigt nöjd med! 5 km på 34 minuter.

Det blir nog medverkan nästa år också och då ska det gå lite snabbare! :) Efter att massan hade skingrats lite efter starten insåg jag att jag låg bra efter ett par tjejer i blå tröjor som det stod Tornio på, så jag hängde på dem och släppte dem inte ur sikte. Inte för att jag trodde att jag skulle komma om dem men... Framför dem låg tre Kalixtanter men tänkte att jag inte hade någon chans på dem. Men så, vid den andra vattenkontrollen började Tornio gå för att få i sig lite vatten så jag tog in några meter och joggade om dem. Plötsligt låg jag hack i häl på Kalixarna ett tag och tog in på dem lite i taget. Så då bestämde jag mig för att öka lite och komma förbi dem också, vilket jag gjorde! Det kändes ju inte fel med tanke på att jag inte trodde det från början. Det här var mitt första lopp någonsin och det var faktiskt ganska kul! Skönt att det inte var någon riktig tävling med tidtagning och resultatlistor, utan bara en kul grej. En frän sak var att man typ fick poliseskort över gator med rödljus! Poliser stoppade bilarna så att vägen var fri att korsa när man kom! :) Lyxigt! Det var typ halvvägs genom banan och då kände jag att det skulle vara värt att vårrusa igen bara för den sakens skull! :)

Ikväll har jag ätit chokladbollar, sett på film (freaky friday, typ världens roligaste film!) och packat inför sommaren. Nu ska jag bara publicera detta och sedan gå och tugga på tandborsten.

Godnatt vänner!

Ps. Ursäkta de gula bilderna... jag hade visst inte så bra ljus. Ville bara visa upp min fina nummerlapp och medaljen! På den lilla bilden syns bansträckningen. Ds.

Kommentarer
Postat av: Linda

Mycket bra jobbat! Jag blir lite inspirerad att jogga nästa år också...vi får väl an se...
KRAM!

2008-05-28 @ 18:26:05
URL: http://lindaaronsson.blogg.se
Postat av: Lina

yeah! härligt härligt! jag sprang också :D

2008-05-28 @ 23:25:17
URL: http://linarutgersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0