Helgen som gått...

... var kalas! Hade, som jag redan skrivit, D, bror (J) och svägra (L) här. Väldigt trevligt! Alltså verkligen trevligt! Jättekul! ;)

D och J kom efter fem och då åt vi lite innan vi åkte iväg på basket. Jag har en klasskompis som spelar i Luleå och hade fått tag på gratisbiljetter till matchen så vi tyckte det vore en kul grej! Det var Luleå Basket mot Brahe Basket och Luleå vann med 82-63. L mötte upp oss på kvantum efter matchen, hon hade åkt annan bil upp. Där blev det lite handlat innan vi drog tillbaka till mig för lite fika. Mums!

Gårdagen började med en sovmorgon. Luften var genomandad både en och två gånger när vi vaknade så fönstret åkte upp ganska snabbt. Fyra personer på 25 kvadrat, då är det lite konkurens om syret. :) Hur som helst blev det en sväng på stan sedan. Jag testade ett par märliga jeans på Vila och innan vi var hemma igen bar alla på var sin Stadiumpåse. Hemma åt vi tacos, spelade dot och tittade på film. Skön dag med sköna människor. Just det, vi lekte en kul lek. En person börjar att säga något, nästa person säger något som den associerar med det nyss nämnda ordet osv. T.ex. tomte-snö-jul eller sockerdricka-pippi långstrump-lilla gubben. Så långt går det ju bra. När man sedan hållit på ett antal varv så vänder man och försöker komma på hela långa vägen baklänges. Det är lättare sagt än gjort.... alltså lättare sagt framlänges än baklänges! Den leken fördrev vi en stund av lördagen med också!

Idag klev vi upp strax innan tio. Frukost och sedan ett besök på norrbottens museum där det var en utställning om Årets bild 2008. Vissa bilder var riktigt fina, andra var som vilken bild som helst. Middag här, potatisgratäng och fläskfilé innan gänget åkte hem. Sedan de åkt har jag diskat bort det sista, pratat med mamma en stund, tvättat och inte gjort så mycket annat vettigt.

Lev och må!



Kommentarer
Postat av: Linda

Vi är hemma, välmående om än lite trötta. Haha, jag har också tvättat en maskin och pratat med mamma, vi svägror är allt bra vi! :) Tusen tack för en mysig å härlig helg! Hoppas vi får till en helg snart igen...jag börjar känna att en svägra-helg inte hade varit helt fel...vad tror du om det? kramar!

2008-10-19 @ 22:17:56
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Magda.

Grymt va härligt ni haft de...

Jasså, så ni tycker att det vart lite lite syre för er 4 på 25 kvm, de förstår ja inte ;-)

Du tjejen, det finns en utmaning till dig på min blogg, kolla in den!



Kram på dig!

2008-10-20 @ 15:47:13
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Elin & Tipp

Låter som om du hade en superhelg :) Skönt med lite paus från pluggandet! Jag har nu gett upp för dagen. :P

Ses säkert i morgon ;)

Kram!

2008-10-20 @ 20:39:55
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Elin & Tipp

Tack! :D Det viktiga var ju att man kom på rätt sida om G-gränsen, eller hur?

Utmaning? Jag hittar ingen utmaning... Eller den väntas kanske fortfarande? hihi

Kram!!

2008-10-23 @ 16:18:32
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Elin & Tipp

Jag glömde ju säga GRATTIS till dig ju! Vilken virrpanna jag är. :P

Nu ska jag se om jag kan få rätt på packningen ;)

Kram!

2008-10-23 @ 16:19:52
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Marie

Ja vad kul att få upp lite family! skoj skoj verkar ni haft! kramiz på dig!

2008-10-24 @ 06:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0